Ruszyła kampania edukacyjna #OtwarciNaBiznes

Łączna pula nagród w konkursie na biznesowe pomysły wynosi aż 100 tys. zł. Fot. @our.future.foundation. Instagram.

#OtwarciNaBiznes to ogólnopolska kampania edukacyjna organizowana przez Fundację Our Future Foundation. Jej celem jest zwiększanie wiedzy na temat zakładania i prowadzenia własnego biznesu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

Kampania Our Future Foundation skupia się na promocji przedsiębiorczości poprzez aktywizację studentów i osób powyżej 50. roku życia. Projekt łączy ze sobą pokolenia Z i Silver, stwarzając dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń na płaszczyźnie biznesowej.

Na kampanię składa się:

  • ogólnodostępny kurs edukacyjny, w ramach którego praktycy tłumaczą jak stawiać pierwsze kroki w biznesie – certyfikowany przez Akademię Leona Koźmińskiego
  • konkurs na pomysły biznesowe z łączną pulą nagród na start lub rozwój działalności gospodarczej w wysokości 100 000 zł.

Start kursu i konkursu już 29 lutego

„Już 29 lutego startujemy z kursem oraz otworzymy zgłoszenia do konkursu!” – informują organizatorzy. Uroczysta inauguracja samej kampanii #OtwarciNaBiznes odbyła się 12 lutego w Centralnym Domu technologii w Warszawie, w obecności dr Katarzyny Lubnauer, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz prof. Grzegorza Mazurka – Rektora Akademii Leona Koźmińskiego. Gala Finałowa odbędzie się 14 czerwca 2024 roku. Projekt otrzymał patronat honorowy Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Kurs i konkurs – na czym polegają?

Na kurs edukacyjny składa się seria 10 szkoleń eksperckich poświęconych zakładaniu i prowadzeniu firmy przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Kurs dostarczy wiedzę m.in. o tym jak:

  • zarejestrować firmę
  • przetestować swój pomysł na biznes
  • zatrudniać i budować zespół
  • przejść od pomysłu do produktu
  • pozyskać pierwszych klientów
  • wyróżnić się na TikToku

Wszystkie szkolenia będą transmitowane na profilu TikTok Fundacji w formie 30-minutowych wideo, a następnie zamieszczane na stronie internetowej wraz z podsumowaniem tekstowym.

Kurs edukacyjny będzie zwieńczony testem, którego pozytywne zaliczenie zakończy się przyznaniem certyfikatu od Akademii Leona Koźmińskiego, OFF i TikTok. Więcej informacji jest dostępnych na stronie https://off.org.pl/otwarci-na-biznes/materialy-edukacyjne/

Konkurs na najlepszy pomysł biznesowy będzie polegać na nagraniu krótkiego wideo i zaprezentowania w kreatywny sposób pomysłu na firmę. Kapituła, złożona z przedsiębiorców, ekspertów i dziennikarzy, wyłoni finalistów w kategoriach: „Studenci”, „50+” oraz „Łączona”. Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymają wsparcie finansowe, prawne i reklamowe w założeniu lub rozwoju własnej działalności gospodarczej. Więcej informacji jest dostępnych na stronie: https://off.org.pl/otwarci-na-biznes/konkurs/

Raport o wykluczeniu cyfrowym i biznesowym

Kampania jest odpowiedzią na badanie zrealizowane przez Fundację Our Futurę Foundation oraz Akademię Leona Koźmińskiego. Wynika z niego, że choć 67 proc. polskich studentów myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej, to jedynie co piąty z nich uważa, że w ramach edukacji szkolnej czy akademickiej dowiedział się jak przebiega ten proces.

W dodatku pomimo uczęszczania na lekcje przedsiębiorczości, jedynie 34% studentów deklaruje, że potrafi przeprowadzić rozeznanie rynku lub stworzyć biznesplan swojej potencjalnej działalności. Do trzech największych obaw przed założeniem firmy należą: obowiązki formalne i księgowe, brak wiedzy na temat pozyskania finansowania oraz nieznajomość prawa. Raport pokazał, że podobne luki kompetencyjne występują w grupie wiekowej 50+.

Współpraca międzypokoleniowa

Innym obszarem, który został przeanalizowany w raporcie, jest współpraca międzypokoleniowa i potencjalne korzyści płynące z jej zaistnienia. Analiza badania wykazała synergię pomiędzy młodością a doświadczeniem w biznesie. Studenci mogą uczyć się praktycznej przedsiębiorczości od osób dojrzałych, dzieląc się w zamian wiedzą dotyczącą dotyczącą wykorzystywania nowych technologii.

– Nasze badania pokazują, jak wielka jest dzisiaj potrzeba walki z wykluczeniem cyfrowym. W Polsce dotyczy ono nie tylko ludzi starszych, ale również młodych, którzy nie potrafią przekuć biernej umiejętności korzystania z technologii w aktywne użycie jej do rozwoju lub chociażby stworzenia biznesu. Nasz program ma pokazać uczestnikom, że przedsiębiorczym można i trzeba być w każdym wieku, a umiejętne wykorzystanie nowych technologii stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu – powiedział Kamil Maksymilian Tomkowicz, członek zarządu Our Future Foundation.

Pełne wyniki badania są dostępne TUTAJ.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://off.org.pl/otwarci-na-biznes/

29 lutego – czas, start! Fot. @our.future.foundation