„Reaguj! Masz wpływ na reklamę.” to akcja informacyjna Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Jej celem jest zwrócenie uwagi na przestrzeganie standardów etycznych reklam w sytuacji niepewności i zagrożenia.
W okresie, kiedy duża część społeczeństwa przebywa i pracuje w domach w większym niż normalnie stopniu korzysta z mediów. Mamy tu na myśli, przede wszystkim Internet, ale również telewizję i radio. Jest to okazja, żeby przekazać im informację, że mogą mieć realny wpływ na kształt kierowanych do nich reklam.- komunikuje organizator akcji.
Rada Reklamy przygotowała kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieetyczne przekazy reklamowe w okresie pandemii, ale nie tylko. Chcielibyśmy, żeby konsumenci mogli reagować na wszystkie przekazy reklamowe, które ich zdaniem naruszają standardy etyczne.
Chcemy również poprzez tę akcję zwiększyć świadomość konsumentów i zwrócić ich uwagę na znaczenie rzetelnej i etycznej reklamy. Nie czekaj! Reaguj! Masz wpływ na reklamę. – czytamy na stronie Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Skargi do Komisji Etyki Reklamy można składać poprzez formularz online: https://radareklamy.pl/formularz-skargi/