Łączny przychód agencji uwzględnionych w 15. Rankingu Agencji Public Relations wzrósł o 2,5% r/r i wyniósł 247,9 mln zł w 2019 r., wynika z rankingu przygotowanego przez magazyn “Press”. Niekwestionowanym liderem, już od 13 lat, pozostaje agencja Partner of Promotion. Na podium są także MSL Group oraz 38 Content Communication. W czołówce znalazły się także AM Art-Media Agencja PR, FleishmanHillard i Solski Communications – podał magazyn Press.
Łączny przychód agencji w rankingu to 247,9 mln zł, co oznacza wzrost o 2,5% w porównaniu z 2018 rokiem. Na 1. miejscu rankingu, już od 13 lat, utrzymuje się agencja Partner of Promotion, z przychodem 44,7 mln zł w 2019 r. (wzrost o 5,4% w porównaniu z 2018 r.). Kolejne należy do MSL Group. Ostatnia na podium jest agencja 38 Content Communication z przychodem 19,9 mln zł (wzrost o 6,9%).
Większych zmian nie ma również na kolejnych miejscach pierwszej dziesiątki. Miejsce czwarte należy do Hill&Knowlton Poland, piąte do 24/7Communication, na szóstym znalazła się AM Art-Media Agencja PR. Pierwszą dziesiątkę zamykają: FleishmanHillard, Solski Communications, Walk PR i OneMulti.
“Obecny ranking jest wyjątkowy, bo prezentuje obraz branży tuż przed pandemią, która zmieniła nie tylko życie każdego z nas, ale i przeniosła komunikację na zupełnie inny poziom. Obecnie firmy muszą dostosowywać swoje działania do dynamicznie zmieniającej się sytuacji i być gotowe na różne scenariusze. Klienci wciąż potrzebują naszego know-how, tyle że w nieco innych obszarach – niezwykle istotna stała się komunikacja wewnętrzna czy antykryzysowa. Wygrywają ci, którzy w komunikacji postawili na transparentność, elastyczność, empatię, bezpieczeństwo i zaufanie. Dobre wyniki, które osiągamy już kolejny rok z rzędu, pokazują, że jesteśmy gotowi mierzyć się z nowymi wyzwaniami, przed którymi w tych niełatwych czasach pandemii stanęliśmy zarówno my, jak i nasi klienci. A doświadczony i zgrany zespół jest naszą dodatkową wartością” – powiedział prezes AM Art-Media Agencja PR Ignacy Krasicki.
Źródło: ISB News