Przedsiębiorstwa wspierają modę na rowery

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prezydent Katowic Marcin Krupa wraz z partnerami biznesowymi i instytucjonalnymi symbolicznie zainaugurowali nowy sezon funkcjonowania miejskiej sieci wypożyczalni rowerów. Rower miejski cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców. Potwierdzają to liczby – w zeszłym roku jednoślady wypożyczono ponad 200 tysięcy razy, a łącznie w systemie zarejestrowanych jest aż 41 tysięcy katowiczan.

Dużą rolę w katowickim systemie rowerów miejskich odgrywają tzw. stacje sponsorskie, czyli takie, za których utrzymanie płacą instytucje publiczne czy prywatne firmy. – Dziękuję wszystkim naszym partnerom za otwartość i przyjęcie naszego zaproszenia do wspólnego tworzenia sieci rowerowej w Katowicach. Dziś pokazujemy, że współpraca miasta Katowice z biznesem, uczelniami czy centrami handlowymi ma wymierny efekt dla naszych mieszkańców. Dodatkowe stacje rowerowe ulokowane w bardzo ważnych punktach miasta znacząco podnoszą możliwości mieszkańców Katowic w zakresie podróżowania po mieście – mówi prezydent Marcin Krupa.

Od początku kwietnia w Katowicach działa 13 stacji sponsorskich. – Wspieramy rozwiązania związane z ochroną środowiska naturalnego i kształtowaniem świadomości proekologicznej. W ubiegłym roku dołączyliśmy do systemu rowerów miejskich w Katowicach. Dzięki temu mieszkańcy mogą korzystać z kolejnych stacji rowerowych – ING Sokolska oraz ING Roździeńska – powiedziała Anna Golka, dyrektor Departamentu Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku, Ambasador Strategii Zrównoważonego Rozwoju w ING Banku Śląskim.

– Politechnika Śląska od początku włączyła się w inicjatywę stworzenia systemu rowerowego w Katowicach. Dla nas jest to zrozumiała rzecz, że rozwijanie zrównoważonego transportu jest priorytetem. Od początku jesteśmy sponsorem jednej stacji, ale myślimy o jej rozbudowie. Korzystają z niej studenci, ale też mieszkańcy. Życzę dalszych sukcesów rozwijaniu tego systemu – mówi dr hab. inż. Piotr Folęga, dziekan Wydziału Transportu Politechniki Śląskie.

– Jestem dumny, że jako GPP jesteśmy obecni od samego początku w programie. Cieszę się, że rośnie liczba stacji, że jest coraz więcej użytkowników. Sezon rowerowy się wydłuża. Mamy to szczęście, że mamy ścieżkę rowerową, która prowadzi bezpośrednio do GPP i to się wpisuje też w naszą strategię działania, misję firmy, robimy wszystko, żeby tego typu inicjatywy wspierać – powiedział Mirosław Czarnik, prezes GPP Business Park.

-Katowicki TBS w tym sezonie będzie miał 4 stacje, więc na wszystkich naszych głównych osiedlach mieszkaniowych takie stacje powstały, ale to nie jest nasze ostatnie słowo. Mieszkańcy chwalą nasze stacje, cieszą się one dużym powodzeniem. Stacja na ul. Krasińskiego była druga w rankingu najbardziej odwiedzanych stacji – podkreślił Janusz Olesiński, prezes KTBS.