Tylko 3 proc. dorosłych Polaków zetknęło się z pojęciem społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koalicja „Prezesi-wolontariusze 2011” postanowiła przybliżyć Warszawiakom tę tematykę poprzez wystawę fotograficzną, pokazującą przykłady dobrych praktyk polskich firm. Wystawę można oglądać w dniach 15 stycznia – 5 lutego przy ul. Twardej 18.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility, w skrócie CSR) od kilku lat robi zawrotną karierę w kręgach przedsiębiorców, marketingowców, pracowników fundacji. Świat biznesu traktuje CSR jako sposób zaistnienia w świadomości społecznej, także poza kręgiem swoich Klientów, a także często jako swój obowiązek wobec szeroko pojmowanej ludzkości, najczęściej wobec osób potrzebujących czy środowiska. Marketingowcy traktują CSR jako jedno z nowoczesnych narzędzi służących promocji marki, innym, niekomercyjnym kontekście. Społecznicy, fundacje, organizacje pożytku publicznego korzystają z mody na CSR, aby jeszcze efektywniej realizować projekty społeczne, pomagać najbardziej potrzebującym.
W świadomości społecznej CSR jest jednak tylko kolejnym nieznanym, obcobrzmiącym skrótem. Koalicji Prezesi-wolontariusze 2011 postanowiła przybliżyć tę tematykę i wytłumaczyć Warszawiakom czym jest tajemniczy CSR, organizując wystawę fotografii.
Wystawa prezentująca cele projektu i akcje wolontariackie Koalicji oraz flagowe działania należących do niej firm, powstała z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza dzięki uprzejmości Fundacji Orange, która udostępniła pomysłowe stelaże z obrotowymi sześcianami. Od połowy grudnia można ją było oglądać przed siedzibą patrona Koalicji, PKPP Lewiatan na ul. Zbyszka Cybulskiego.
Wraz z nowym rokiem wystawa rozpoczęła tournee po siedzibach różnych firm. Od 15 stycznia do 5 lutego serdecznie zapraszamy wszystkich do obejrzenia wystawy przed siedzibą Orange przy ul. Twardej 18 w Warszawie. W lutym z kolei wystawa odwiedzi aż dwie fabryki Danone (w Bierunie i Warszawie) oraz warszawskie biuro firmy, a od 25 lutego pojawi się przed siedzibą Tchibo Warszawa.
Celem Projektu „Koalicja Prezesi – wolontariusze 2011” jest otwarcie dyskusji na temat społecznego zaangażowania wśród liderów biznesu, a także propagowanie postaw i zachowań prospołecznych poprzez pokazywanie pozytywnych przykładów menedżerów wysokiego szczebla, którzy dzielą się swoim czasem, doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami w ramach akcji wolontariackich. Dodatkowym zadaniem wystawy jest także pokazanie różnorodności działań, jakie mogą podejmować społecznie zaangażowane firmy.
Źródło: Dobry Biznes Info