W najbliższy weekend na polskie drogi może wyjechać nawet milion samochodów promujących trzeźwość za kierownicą. To zasługa akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” oraz „Sprawdź promile”. Czy dzięki temu podróże w listopadowe święta będą bezpieczniejsze?
Dzień Wszystkich Świętych, a tydzień później weekend, który dla wielu osób będzie okazją do krótkiego urlopu – w najbliższych dniach na polskich drogach zaroi się od samochodów i kierowców. Jednak można mieć nadzieję, że w tym roku policyjne statystyki dotyczące tego okresu będą bardziej pozytywne niż zazwyczaj. A to za sprawą kilku liczb, które obrazują skalę kampanii promujących odpowiedzialną jazdę:
• 1 200 000 – tyle naklejek „Nigdy nie jeżdżę alkoholu” rozdystrybuowano w ramach akcji zainicjowanej w czerwcu br. przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, którego członkiem jest m.in. Kompania Piwowarska. Oznacza to, że ok. 5% wszystkich aut osobowych w Polsce zaopatrzonych jest w nalepkę z przekreślonymi kluczykami;
• 2 000 000 – tyle kontroli drogowych zostało przeprowadzonych od początku kampanii. Podczas nich policjanci rozdali ponad 1/3 wszystkich naklejek z hasłem akcji;
• 206 462 – tylu użytkowników dotychczas pobrało na telefon aplikację „Sprawdź promile”, która działa jak podręczny alkomat. Kompania Piwowarska udostępniła ją w 2008 r. w ramach propagowania bezpiecznej jazdy;
• 100 000 – tyle „odpowiedzialnych” miętówek z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile” rozdali taksówkarze w 10 miastach w Polsce w ramach akcji Kompanii Piwowarskiej;
• 31 864 – tyle fanów na Facebooku ma Klub DRIvera, czyli akcja promująca bezpieczne powroty do domu prowadzona przez ZPPP – Browary Polskie.