Jak narodziła się idea portalu donator.pl?
Adam Foltyn, twórca portalu donator.pl: Byłem kiedyś świadkiem scenki w sklepie: pracownica próbowała zachęcić klientkę, żeby ta zapłaciła gotówką zamiast kartą. Ale co mogła zaoferować w zamian? Rabat 2% – bardzo mała korzyść dla klientki, więcej by się z kolei nie opłacało sklepowi. Zrobiłem eksperyment: przez dwa miesiące sklep przekazywał organizacji charytatywnej 1% od każdej transakcji, w której klient zrezygnował z płatności kartą. I to działało, przynajmniej u klientów, którzy mieli akurat przy sobie gotówkę. Donator to opakowanie tego pomysłu w bardziej uniwersalną formę.
Do czego służy portal donator.pl?
Dzięki uniwersalnej formie kuponów z nominałem, które można wymienić na wpłatę na rzecz wybranej organizacji, firma zyskuje jakieś działanie ze strony klientów, np.: rezygnację z płatności kartą, skorzystanie z dodatkowych ofert rabatowych (program lojalnościowy i partnerski), prezentacja innych produktów firmy, sklepu internetowego lub działalności w serwisach społecznościowych. Dodatkowo firma buduje swój pozytywny wizerunek.
Kto może korzystać z tego portalu?
Z oferty mogą korzystać zarówno duże firmy i sieci handlowe, jak i małe sklepy czy lokale usługowe. Można prowadzić jednorazowe promocje lub długofalowe akcje, angażując klientów w kolejne działania firmy. Ciekawym sposobem wykorzystania kuponów donatora jest rozdysponowanie darowizny firmy przez jej pracowników. W przeciwieństwie do tradycyjnego głosowania nad podziałem pieniędzy, kupony z określonym nominałem dają realne wrażenie przekazywania wpłaty.