Polacy oszczędzają na zakupach

Zaledwie co czwarty Polak nie oszczędza na zakupach, a 81 proc. z nas chodzi do galerii handlowych tylko w określonym celu. Kategorią produktów, na którą nie żałujemy pieniędzy, jest żywność. Unikamy także restauracji. Aż ponad 80 proc. z nas twierdzi, że odwiedza je rzadziej niż przed pandemią – wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia.

Według wskazań, aż 76 proc. badanych spędza w sklepach mniej czasu, a 72 proc. lepiej planuje zakupy. – Polacy są obecnie mniej skłonni wydawać pieniądze na produkty inne niż spożywcze. Pierwszy zasadniczy powód to obawa związana z niepewnością co do dochodów – przekonuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Dane sprzedażowe pokazują z kolei, że w czasie pandemii COVID-19 do koszyków Polaków trafiają inne produkty. Największy wzrost wartości sprzedaży odnotowują środki czystości i higieny (ok. 40proc.), nabiał (26 proc.), alkohole i napoje (ok. 20 proc.), słodycze, przekąski, kosmetyki i perfumy (ok. 11 proc.). Chętnie sięgamy też po dania gotowe – zarówno po te chłodzone, jak i mrożone. Naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów wychodzi sieć Żabka, która poszerza ofertę dań gotowych.

Polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe, egzotyczne smaki i chętnie sięgają po potrawy kuchni azjatyckiej. Z myślą o nich poszerzyliśmy portfolio marki Szamamm o trzy wyjątkowe, niezwykle aromatyczne dania orientalne. Kurczak Jalfrezi, Shoarma i Green Curry to ciekawe propozycje na urozmaicenie menu obiadowego, zwłaszcza teraz, gdy wielu z nas zamiast wizyty w restauracji wybiera gotowe posiłki do szybkiego przygotowania w domu czy pracy – mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy w firmie Żabka Polska.

Trzy nowe potrawy orientalne o aromatycznych smakach wzbogaciły portfolio szybkich dań obiadowych marki własnej Żabki – Szamamm. Od teraz klienci sieci mogą wybrać na pożywny posiłek pikantnego kurczaka Jalfrezi, sycącą Shoarmę lub wegetariańskie Curry. Wszystkie dania stanowią dopracowane kompozycje wysokiej jakości składników, wolne od konserwantów i oleju palmowego. Posiłki są łatwe do przygotowania – wystarczy podgrzać je w mikrofalówce, i przystępne cenowo.

Wśród dań obiadowych Szamamm można znaleźć także potrawy tradycyjnej kuchni polskiej, m.in. pierogi w różnych smakach, naleśniki, kotlety, pyszne zupy, ale i smaki pochodzące z różnych zakątków świata.

Na opakowaniach produktów marki własnej Szamamm umieszczone zostały informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wyrzucić zużyte opakowania. Nowe rozwiązanie to wyraz troski sieci Żabka o środowisko naturalne i zachęta dla klientów, by wspólnie dbali o jego dobro.