Podgląd na chińską gospodarkę

Czy warto sprowadzać towary z Chin? Takie pytanie zrodziło się w związku z zaproszeniem Instytutu Biznesu przez organizatorów China HomeLife Show. Chodzi o największy workshop w Europie Centralnej i Wschodniej. Czy zatem oczywista jest „oczywista oczywistość”? – zastanawia się Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.


China HomeLife Show jest organizowany w Poznaniu w dniach 27 – 29 maja 2015 roku. Jest to unikalne wydarzenie, w całości dedykowane wzajemnej wymianie handlowej – służy inicjowaniu nowych kontraktów i współpracy między azjatyckimi producentami, a europejskimi importerami. To już czwarta edycja tej imprezy, organizowana przez grupę Meorient oraz władze miasta Hangzhou, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, będąca szansą dla importerów i przedsiębiorców, którzy chcą czerpać korzyści z potencjału, jaki kryje w sobie Daleki Wschód. Do udziału w targach spośród chińskich firm, które zgłosiły chęć udziału, wyselekcjonowanych zostało około 500 wystawców gwarantujących najwyższą jakość produkcji.

Chiny to kraj wielkich inwestycji, imponującego przemysłu i osiągnięć gospodarczych. To także wiarygodny partner biznesowy, który od lat prowadzi udane interesy z polskimi przedsiębiorcami. Podczas China HomeLife Show swoją ofertę zaprezentują przedstawiciele branży tekstylnej i odzieżowej, a także producenci elektronicznego sprzętu domowego, kuchennego i łazienkowego, mebli, oświetlenia i artykułów budowlanych. W wydarzeniu uczestniczą jedynie wiarygodni partnerzy biznesowi o bogatym doświadczeniu w handlu zagranicznym. Dostarczają oni swoje produkty m. in. do Europy, Australii, Japonii, Kanady i USA, gdzie sprzedawane są przez znane międzynarodowe marki jak Levi’s, Adidas, Zara, C&A, H&M, Esprit, Mango, Primark, Wal-mart, M&S, Tesco czy Leroy Merlin.

China Homelife Show to impreza przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy są zainteresowani sprowadzaniem towarów z Chin. Moim zdanie jest to też okazja do zapoznania się z możliwościami eksportowymi chińskiej gospodarki. Dlatego cieszę się, że partnerem tegorocznej edycji China HomeLife Show 2015 został Instytut Biznesu – organizacja stworzonej przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców.

Przyznam się szczere, że w pierwszym momencie kiedy zaproponowano nam współpracę z China HomeLife Show, odruchowo zareagowałem negatywnie. Jednak natychmiast uświadomiłem sobie, że przecież Chiny to największa gospodarka świata. Nie tylko nie można się do niej odwracać tyłem, ale nawet nie wolno. To czy będziemy umieli wykorzystać nadarzające się okazję będzie zależeć od pomysłowości naszych przedsiębiorców. Zadaniem Instytutu Biznesu jest im w tym pomóc. Z zaproszenia naszej organizacji skorzystało ponad 70 przedsiębiorców.

Ciekawostką, podkreślającą rangę wydarzenia jakim jest China HomeLife Show jest fakt, że na nasze zaproszenie zareagowali nasi partnerzy z Rosji, Ukrainy, Białorusi i Czech, którzy uznali, że to dla nich jest ważna szansa. To moim zdaniem jest najlepsza rekomendacja. W tym przypadku oczywista jest „oczywista oczywistość”.

Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2015/05/21/podglad-na-chinska-gospodarke/