Pióro odpowiedzialności 2015

Wystartował dziennikarski i ekspercki wyścig o „Pióro odpowiedzialności 2015”. Do 28 lutego przez formularz dostępny na stronie: odpowiedzialnybiznes.pl/konkurs_pioroodpowiedzialnosci można zgłaszać najlepsze teksty poświęcone tematowi społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Już od pięciu lat konkurs „Pióro odpowiedzialności” wyłania najlepsze artykuły dziennikarzy i ekspertów piszących o społecznej odpowiedzialności biznesu. Podobnie jak w roku minionym nabór prac trwa do końca lutego i odbywa się przez formularz: odpowiedzialnybiznes.pl/konkurs_pioroodpowiedzialnosci. Zgłoszeń mogą dokonywać zarówno sami autorzy i autorki, jak również organizacje pozarządowe, instytucje, firmy, zespoły redakcyjne czy osoby prywatne.

Nagrody główne będą przyznawane w trzech kategoriach: artykuł prasowy – media drukowane, artykuł prasowy – media elektroniczne oraz artykuł ekspercki – media drukowane i elektroniczne. Głównymi kryteriami przy wyborze laureatów będą: zgodność pracy z celem i tematyką konkursu, walory merytoryczne, kompletność i rzetelność informacji, a także styl, kreatywność oraz innowacyjność (np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu). Zwycięzców, których wyłoni jury składające się z dziennikarzy, publicystów oraz przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu, poznamy 31 marca podczas ogłoszenia Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”.

5. edycja konkursu zbiegła się z jubileuszem 15-lecia Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Z perspektywy tych lat widzimy coraz większą potrzebę popularyzacji tematyki CSR i nieodłączną w tym rolę mediów. Dlatego celem konkursu „Pióro odpowiedzialności” jest docenienie dziennikarzy, którzy postanowili zgłębiać, prezentować i komentować zagadnienia zrównoważonego rozwoju, zarządzania różnorodnością, etyki biznesu czy też społecznej odpowiedzialności polskich firm. Zainteresowanie konkursem dziennikarzy i dziennikarek systematycznie wzrasta co niezmiernie cieszy, z roku na rok również poziom prac zgłoszonych jest coraz wyższy – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Celem konkursu „Pióro odpowiedzialności” jest propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zwiększenie zainteresowania dziennikarzy i ekspertów tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie. Regulamin konkursu dostępny pod linkiem.