P&G opublikowało raport społecznej odpowiedzialności za rok 2021 – Citizenship Report 2021. Doroczny raport pokazuje najciekawsze przykłady działań obywatelskich firmy na całym świecie. Można w nim też znaleźć przykłady działań, które firma podejmuje w Polsce.
P&G to firma funkcjonująca już ponad 180 lat, jest obecna w około 70 krajach, a z jej produktów korzysta prawie pięć miliardów konsumentów. Dlatego też firma wykorzystuje swoją globalną pozycję, innowacyjne rozwiązania i utalentowanych pracowników oraz międzynarodowy zasięg 65 wiodących marek, aby codziennie zmieniać świat na lepsze.
– Jestem przekonany, że P&G to jedna z najbardziej istotnych społecznie firm na świecie. W ciągu 184 lat działalności pokazaliśmy, że nasza zdolność do rozwoju przekłada się bezpośrednio na prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i działanie na rzecz ogólnego dobra, a skala działań społecznych rozszerza się wraz z rozwojem firmy. Chcemy być siłą napędową rozwoju ekonomicznego i działania na rzecz wspólnego dobra. Oba te obszary są nierozłącznie ze sobą powiązane – powiedział Jon R. Moeller, CEO Procter & Gamble.
W Polsce, od początku pandemii COVID-19, P&G aktywnie wspierała najbardziej dotkniętych kryzysem oraz tych, którzy im pomagali. Łączna wartość pomocy zrealizowanej we współpracy z wieloletnimi partnerami, takimi jak Polski Czerwony Krzyż czy Fundacja Polsat, to ponad dwa i pół miliona złotych, przekazanych w formie niezbędnych produktów oraz wsparcia finansowego.
– Niesienie pomocy to kwestia filozofii firmy. P&G od zawsze wspiera społeczności, których jest częścią, jesteśmy z nimi na dobre i na złe. Wsparcie realizowane w trakcie pandemii COVID-19 było naturalnym odruchem, staraliśmy się pomóc najbardziej potrzebującym oraz tym, którzy byli na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Wśród kluczowych projektów, które firma przedsięwzięła w Polsce w 2021 r., znajdują się:
Edukacja ekologiczna – „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków” to zestaw materiałów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych, przygotowanych przez Procter & Gamble i Fundację Nasza Ziemia, we współpracy z eksperckim zespołem metodycznym. Głównym ich celem jest zainspirowanie młodego pokolenia do podjęcia aktywności na rzecz ochrony planety. Uczniowie dowiadują się m.in. jak oszczędzać wodę podczas codziennych czynności, jakie są proste sposoby, by wytwarzać mniej odpadów i jak je odpowiednio segregować, a także co zrobić, by zużywać mniej energii elektrycznej. Na projekty edukacyjne P&G składają się interaktywne materiały video, scenariusze lekcji, karty pracy dla uczniów, a także projekty specjalne, które mogą zostać wykorzystane na różnych zajęciach, np. na lekcjach przyrody, na godzinie wychowawczej, ale także w warunkach domowych. Bezpłatne materiały można pobrać ze strony: https://www.naszaziemia.pl/czystaziemia/
Różnorodność i integracja – zgodnie z przyjętą globalną strategią Równości i Różnorodności, w Polsce wdrożono program zatrudniania osób ze spektrum autyzmu. We współpracy z Fundacją Specialisterne stworzono proces rekrutacji osób neuroróżnorodnych oraz określono potrzeby biznesowe i umiejętności wymagane do spełnienia konkretnych ról. W wyniku tych działań w warszawskim Europejskim Centrum Planowania i Logistyki oraz drugim co do wielkości hubie IT zatrudniono 4 neuroatypowych pracowników. To ważny projekt, w którym wszyscy zdobywamy nowe doświadczenia. Wierzymy jednak, że przyniesie on korzyści nowo zatrudnionym pracownikom, dając im możliwość rozwoju zawodowego, dla firmy będzie oznaczał możliwość wykorzystania ich unikatowych umiejętności i talentów, przynosząc jednocześnie korzyści społeczne– dodaje Małgorzata Mejer.
Wpływ społeczny – oprócz działań związanych z walką z pandemią koronawirusa, P&G podjęła szereg inicjatyw wspierających lokalne społeczności. Zgodnie z misją poprawy zdrowia i warunków życia społeczności, w której firma funkcjonuje, koncern wspólnie z Kauflandem oraz organizacją SoS Wioski Dziecięce, zorganizował akcję „Czyste pomaganie”. W realizację społecznego celu programu zaangażowali się także konsumenci, którzy kupując w sieciach sklepów Kaufland wybrany produkt P&G, takich marek jak Ariel, Vizir czy Fairy, pomogli sfinansować posiłki dla podopiecznych stowarzyszenia. W ramach dotychczasowej współpracy partnerów dostarczono dzieciom już ponad 25 000 posiłków. Marki P&G angażowały się również w działania w ramach akcji „Ubrania od Serca”, realizowanej przez markę Vizir. We współpracy z organizacją Nasz Dom, partnerzy wspierają i umacniając wiarę w siebie dzieci i nastolatków mieszkających w domach dziecka, oferując im bony, za które będą oni mogli samodzielnie kupić ubrania dla siebie. Dzięki zaangażowaniu konsumentów pomoc otrzymało ponad 40% młodzieży przebywającej w domach dziecka w Polsce.
W publikowanym corocznie Citizenship Report zostały uwzględnione, zarówno globalne jak i lokalne działania firmy, dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu. Podejmowanie aktywności na rzecz walki z nierównościami społecznymi, wsparcie konsumentów podczas kataklizmów czy odpowiedzialności za środowisko naturalne, to kluczowe obszary dla Procter & Gamble. Tegoroczna edycja pokazała jak ważne jest wsparcie i działania na rzecz społeczności. Całość raportu dostępna jest na stronie https://us.pg.com/citizenship-report-2021/.