Nie bądź obojętny! Nie marnuj!

We wtorek 16 października obchodzony będzie Światowy Dzień Żywności mający na celu zwrócenie szczególnej uwagi na zjawisko głodu i niedożywienia na świecie. Problem zauważa również Lidl Polska. Sieć od 16 lat współpracuje z Bankami Żywności, wspierając organizację przy m.in. inicjatywach edukacyjnych skierowanych do najmłodszych – w najbliższym czasie odbędzie się kilkadziesiąt spotkań dedykowanych edukacji dzieci.

 

16 października został ustanowiony Światowym Dniem Żywności już w 1979 roku przez Organizację ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Od tamtej pory, co roku na całym świecie różne organizacje, podmioty prywatne czy firmy przypominają o problemie głodu i niedożywienia. Istotnym celem tego święta jest także pogłębianie świadomości społecznej, jakie działania czy inicjatywy może podjąć jednostka bądź organizacja, by przyczynić się do walki z tym zjawiskiem. Także sieć Lidl Polska nie pozostała obojętna na tę sytuację. Lidl od 16 lat współpracuje z Bankami Żywności, wspierając je w działaniach edukacyjnych skierowanych m.in. do uczniów.

Już w najbliższy wtorek odbędzie się specjalna konferencja i debata organizowana przez Banki Żywości, której partnerem strategicznym jest Lidl Polska. Uczestnicy wydarzenia będą rozmawiać o zjawisku marnowania żywności i jego wpływie na ekologie. Konferencji będzie towarzyszyć szereg wydarzeń dodatkowych: warsztatów, koncertów czy happeningów, pragnących zwrócić uwagę na ten problem. Będą one przygotowane specjalnie z myślą o dzieciach, tak by przekazać im wiedzę o zasadach przechowywania, wykorzystywania i w końcu niemarnowania jedzenia już od najmłodszych lat. Wszystkim tym wydarzeniom będzie towarzyszył Lidl, jako główny partner.

„Banki Żywności od lat walczą o pełne wykorzystanie produktów spożywczych. Tworzą system, w którym wszelkie nadwyżki mogą być błyskawicznie przekazane najbardziej potrzebującym. Kolejnym filarem naszej działalności są działania edukacyjne. Wierząc, że świadomość wokół działań dla środowiska kształtuje się już od najmłodszych lat – organizujemy warsztaty i zajęcia także dla dzieci. Chcemy im przekazać unikatową wiedzę i zachęcić do zwrócenia uwagi na problem marnowania żywności w kraju i na świecie” – zaznacza Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności

„Jako społecznie odpowiedzialna firma od lat dokładamy wszelkich starań, by wesprzeć potrzebujących poprzez zaangażowanie w przedświąteczne zbiórki żywności, w ramach których zebraliśmy do tej pory łącznie kilkaset ton żywności. Nasza współpraca z Bankami Żywności to jednak nie tylko zbiórki, ale i działania edukacyjne. Jesteśmy dumni, że przyczyniamy do zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania żywności na świecie. Wierzymy, że marnowanie jedzenia ma ogromny wpływ na naszą planetę, dlatego staramy się prowadzić działania edukacyjne również we własnym zakresie m.in. na naszych kanałach SM czy gazetkach” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska

Z myślą o ekologii i środowisku sieć Lidl od lat podejmuje różne działania, które mają na celu zniwelowanie negatywnych skutków działalności człowieka. W tym celu w sieć przyjęła zobowiązania dotyczące redukcji plastiku w swoich produktach:

-Do 2025 r. Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu Lidla.
-Do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.
Powyższe zobowiązania są ważne w kontekście krajowej i unijnej polityki w zakresie plastiku, ale stanowią również ważny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.