NFZ: wparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

Osoby w kryzysie emocjonalnym, które źle znoszą odosobnienie, odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją zagrożenia epidemiologicznego mogą otrzymać pomoc psychologiczną w ramach całodobowej, bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta – poinformował w czwartek Narodowy Fundusz Zdrowia.

„Każdy kto będzie miał potrzebę rozmowy o swoich problemach, może zadzwonić i poprosić o połączenie z psychologiem” – podkreślił Adam Niedzielski, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dzwoniąc pod numer 800-190-590 możemy poprosić o przekierowanie rozmowy do dyżurującego przez całą dobę psychologa

Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego. Specjalista w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadzi konsultację oraz – w razie potrzeby – wskaże dalszą ścieżkę postępowania. Może zalecić konsultację psychiatryczną lub przeprowadzenie diagnozy pod kątem ewentualnej terapii.

Telefoniczna Informacja Pacjenta jest od początku epidemii jednym z głównych narzędzi komunikacji. Do tej pory konsultanci odebrali ponad pół miliona połączeń, z czego 300 tysięcy dotyczyło kwestii związanych z SARS-CoV-2.

Obecnie w szczytowych godzinach telefony odbiera ponad 300 osób. Wsparciem służą pracownicy call center innych instytucji oraz firm. Już wkrótce do tego grona dołączy grupa kilkudziesięciu wolontariuszy Polskiej Federacji Szpitali. Będą oni wspierać funkcjonowanie Telefonicznej Informacji Pacjenta, udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące SARS-CoV-2.

Źródło: PAP