Marka pracodawcy w obliczu pandemii

Agencja employerbrandingowa MJCC opublikowała raport „Marka pracodawcy w obliczu pandemii”, w którym pokazano, jak w czasie koronakryzysu firmy odbierane są przez pracowników. Jak tłumaczą autorzy, w badaniu skupiono się na emocjach, jakie towarzyszą osobom zatrudnionym, a także na tym, jak oceniają komunikację i jak w długim terminie zmienić się mogą ich oczekiwania wobec pracodawców.

Na pytanie, czy pracodawcy zastosowali właściwe rozwiązania, aby chronić zdrowie pracowników pozytywnie odpowiedziało 84 proc. badanych. Większość (75 proc.) wskazała, że w czasie pandemii dla firm najważniejsze było zagwarantowanie zatrudnienia wszystkim pracownikom. Zdaniem 22 proc. dla pracodawców priorytetem była płynność finansowa firmy, a nie zdrowie pracowników.

Większość pytanych osób (71 proc.) myśli także, że pracodawcy powinni zrobić wszystko, co się da, aby zapewnić ciągłość zatrudnienia, nawet gdyby oznaczało to poniesienie dużych strat finansowych do czasu zakończenia pandemii.

Blisko 30% respondentów zadeklarowało, że… komunikacja EB innej firmy w czasie pandemii zachęciła ich do wysłania do niej aplikacji. To pokazuje, że te firmy, które wstrzymały wszystkie działania, nie zadbały o markę pracodawcy w czasie kryzysu, mogą być w tarapatach także po jego zakończeniu.

Więcej: https://m.mjcc.pl/wp-content/uploads/2020/05/MJCC_Marka_pracodawcy_w_obliczu_pandemii1.pdf

Źródło: http://www.proto.pl/aktualnosci/raport-mjcc-ocena-dzialan-pracodawcow-w-czasie-pandemii