Chcąc wesprzeć osoby najbardziej dotknięte skutkami pandemii COVID-19 Fundacja Tesco organizuje wśród klientów wszystkich sklepów Tesco Letnią Zbiórkę Żywności. Zbiórka odbędzie się w terminie od 1 lipca do 31 sierpnia, a zebrana żywności, dzięki wsparciu Banków Żywności i Caritas Polska, trafi do najbardziej potrzebujących.
Współpraca z organizacjami wspierającymi osoby w potrzebie jest od lat stałym elementem działań Tesco. Firma przekazuje nadwyżki ze swoich sklepów organizacjom charytatywnym, wspierając lokalne społeczności i walcząc z marnowaniem żywności. Od 2017 roku Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, publikuje dane dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. Raport dotyczący marnowania żywności jest ważną częścią publikowanego co roku raportu „Strategii Pomocnych Gestów”, który podsumowuje działania społeczne firmy.
Strategia od 2017 roku wyznacza kierunek, w jakim firma chce podążać w obliczu ważnych dla wszystkich wyzwań. Tesco od lat podejmuje inicjatywy nie tylko na rzecz klientów czy pracowników, ale także lokalnych społeczności, z którymi współpraca jest dla firmy kluczowa.
Tesco dwa razy do roku, przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem, przeprowadza zbiórki żywności, w ramach których zaprasza swoich klientów do wsparcia tych, dla których okres świąteczny jest szczególnie trudny. Klienci odwiedzający sklepy mogą przekazać produkty spożywcze z długim terminem przydatności i w ten sposób pomóc najbardziej potrzebującym. W tym roku, z powodu sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19, Wielkanocna Zbiórka Żywności nie mogła się odbyć i Tesco wyszło z inicjatywą zorganizowania wyjątkowej, dwumiesięcznej Letniej Zbiórki Żywności.
Rekordowo długa zbiórka żywności
Wspieranie lokalnych społeczności, jest wpisane w DNA naszej firmy i naszego zespołu. Nieustannie pomagamy tym, którzy tej pomocy potrzebują, a w obecnej sytuacji wiemy, że jest ona szczególnie ważna. Zdajemy sobie sprawę, że wiele osób w całym kraju boryka się obecnie z trudnościami wynikającymi z dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej, dlatego zależy nam, aby wykorzystać nasze możliwości i pomóc najlepiej, jak możemy. W ostatnich miesiącach staraliśmy się odpowiedzieć na zwiększone potrzeby, dlatego w kwietniu przekazaliśmy dodatkową darowiznę w postaci 20 ton produktów, które przy wsparciu naszych Partnerów trafiły do potrzebujących. Wiemy również, że nasi klienci dbają o swoje lokalne społeczności, dlatego zachęcamy do dołączenia się do naszych działań i wsparcia tych, którzy tej pomocy obecnie najbardziej potrzebują – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.
Wszyscy klienci mogą wziąć udział w akcji, a przekazanie żywności jest bardzo proste i bezpieczne. Wystarczy, że podczas własnych zakupów klient włoży do koszyka dodatkowe artykuły z długim terminem przydatności, a następnie po skasowaniu umieści je w oznaczonym punkcie zbiórki za linią kas. Takimi produktami są np. mąka, ryż, makaron, cukier, olej, dżemy, konserwy, zupy błyskawiczne, herbata, kawa. Wszystkie artykuły zebrane w czasie Letniej Zbiórki Żywności trafią do Banków Żywności i Caritas Polska, a następnie zostaną rozdysponowane wśród osób potrzebujących. Tesco co dwa tygodnie, podczas trwania zbiórki, będzie publikować wyniki na stronie internetowej www.tesco.pl/zbiorka-zywnosci. Łącznie od 2014 roku, od kiedy w Tesco prowadzone są zbiórki żywności, klienci Tesco przekazali 3 768 ton żywności, co umożliwiło przygotowanie 8,8 mln posiłków.
Inne formy pomocy
Tesco wykorzystuje swoje możliwości do dobrych celów. Poza cyklicznymi zbiórkami żywności, firma współpracuje z Bankami Żywności, a także z Caritas Polska w ramach programu przekazywania nadwyżek żywności ze sklepów, prowadząc tym samym kampanię przeciwko marnowaniu żywności. Tesco jest też jedyną siecią detaliczną w Europie Środkowej, która mierzy i publikuje dane dotyczące skali marnowania żywności. Tylko w Polsce w roku 2019/20 sieć przekazała osobom potrzebującym ponad 2992 ton. Łącznie od roku 2013 firma uratowała 12 140 ton produktów, co daje blisko 29 mln posiłków. Poprzez program edukacyjny Tesco „Od uprawy do potrawy” oraz program Fundacji Tesco „Zdrowo jeść”, firma angażuje się również w edukację najmłodszych w zakresie niemarnowania żywności i prawidłowego odżywiania. Ważną częścią działalności sieci jest również wsparcie lokalnych społeczności. W 6. edycjach programu grantowego „Decydujesz, pomagamy” firma wsparła ponad 1500 inicjatyw, na łączną kwotę ponad 5,5 mln złotych.
Źródło: Tesco