„Nazywam się okularnik” to kampania edukacyjna skierowana do rodziców dzieci z niepełnosprawnością wzrokową. W ramach akcji specjaliści Stowarzyszenia stworzyli niekonwencjonalną ulotkę, która jednocześnie pełni rolę kolorowanki. Opiekunowie znajdą w niej najważniejsze informacje dotyczące możliwości pomocy dziecku słabowidzącemu, a pociechy będą mogły pokolorować na tęczowo węża okularnika. 5 tysięcy ulotek – kolorowanek zostanie rozpowszechnionych w przychodniach, ośrodkach specjalistycznych oraz gabinetach okulistycznych i optycznych województwa mazowieckiego.
– Dzięki takim działaniom, jak „Nazywam się okularnik” mamy szansę dotrzeć do jeszcze większego grona potrzebujących. Podczas ponad 20 lat działalności wypracowaliśmy autorskie programy terapii i stworzyliśmy odpowiedni system pomocy osobom z dysfunkcjami wzroku i innymi niepełnosprawnościami. Z naszych dwóch ośrodków rehabilitacyjnych oraz poradni dla maluchów korzysta ponad 300 rodzin – powiedziała Anna Witarzewska, Prezes Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”.
Podczas wieloletniej współpracy Konica Minolta i stowarzyszenia „Tęcza” zrealizowano szereg inicjatyw. W ramach projektu „Połączył nas kolor” stworzono m.in. kolorowe plansze graficzne do ćwiczeń grafomotorycznych oraz książeczkę edukacyjną „Kotek Psotek”.
– Konica Minolta wspiera działania Stowarzyszenia „Tęcza” nieprzerwanie od 10 lat. Gdy przedstawiono nam projekt „Nazywam się okularnik” bez wahania postanowiliśmy zaangażować się w jego realizację – mówi Magdalena Rudecka, PR Manager w Konica Minolta Business Solutions Polska. – Mamy nadzieję, że dzięki tej akcji uda się zwiększyć świadomość dotyczącą dostępnych form terapii dla dzieci niewidomych i słabowidzących.
Źródło: Konica Minolta