Chcesz pomóc sklepom, warsztatom, zakładom, pracowniom w twojej okolicy? Martwisz się, że nie będą w stanie przetrwać kwarantanny? Dołącz do kampanii „Nie pozwolę ci się zamknąć”. Jak to zrobić? Wystarczy przekazać wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi oraz zachęcając do udziału w akcji w mediach społecznościowych.
„Nie pozwolę ci się zamknąć” to ogólnopolska kampania Krajowej Izby Gospodarczej, realizowana w ramach projektu KIG #SolidarnizBinzesem.
Obecny kryzys wywołany przez koronawirusa uderzy w pierwszej kolejności w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów i redukcja etatów. Właśnie teraz kluczowe jest solidarnościowe działanie. – „Mikroprzedsiębiorcy” to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy; nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy; szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy. Bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy, nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy – w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji – do zaangażowania w „Nie pozwolę ci się zamknąć” lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców – mówi Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektor Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.
W ramach akcji „Nie pozwolę ci się zamknąć” wystarczy przekazać właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni, pizzerii, itp. wsparcie finansowe w postaci zaliczki. Wpłacona dziś kwota pomoże mu pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, gdy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych. Cała akcja opiera się na wzajemnym zaufaniu i kontakcie klienta oraz mikroprzedsiębiorcy. KIG nie pośredniczy w tej relacji.
Mikroprzedsiębiorców można także wesprzeć, działając w mediach społecznościowych. Wystarczy na swoim profilu udostępnić grafiki akcji, przygotowane przez KIG, i rozpowszechnić je wśród znajomych. Warto też wrzucać własne zdjęcia, pochwalić się udzielonym wsparciem i zachęcać do tego znajomych.
Więcej szczegółów na stronie kig.pl.