Grupa Ferrero prowadzi działania na rzecz realizacji swojego zobowiązania, w wyniku którego do 2025 r. sto procent jej opakowań będzie nadawało się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Firma ogłosiła nawiązanie globalnej współpracy z organizacjami Holy Grail 2.0 i CGF oraz wprowadzenie nowego, cieńszego materiału opakowaniowego dla produktów Kinder Bueno.
Grupa poinformowała, że podpisała dokument zawierający nowe Złote Zasady Projektowania Koalicji na rzecz Ograniczenia Odpadów Tworzyw Sztucznych działającej w ramach CGF (Consumer Group Forum – Forum Towarów Konsumenckich). Jest to kolejne zobowiązanie do zweryfikowania i przeprojektowania istotnych elementów firmowych opakowań.
Firma zaznacza, że jako wieloletni partner CGF, podziela wizję organizacji, zgodnie z którą przejście na gospodarkę w obiegu zamkniętym wymaga nowego podejścia do wykorzystania plastiku, od produkcji, przez konsumpcję i ponowne użycie, po recykling i utylizację. Ferrero podkreśla potrzebę wdrażania takich pozytywnych zmian na całym świecie.
Światowy lider rynku słodyczy pakowanych dołącza również w charakterze partnera stowarzyszonego do programu Holy Grail 2.0, (Święty Graal). Inicjatywa jest wspierana przez AIM − Europejskie Stowarzyszenie Marek. Projekt ma wykazać skuteczność technologii cyfrowego znakowania wodnego w dokładnym sortowaniu odpadów, co pozwoli na bardziej wydajny i wyższej jakości recykling zgodnie z najlepszymi praktykami gospodarki o obiegu zamkniętym.
Kolejnym krokiem w realizacji zobowiązań jest wprowadzenie nowych, cieńszych i elastycznych materiałów opakowaniowych. Materiał opakowaniowy, który pozwala na zmniejszenie grubości opakowania o około 20 proc. w porównaniu do standardowych folii, opracował Zespół ds. Opakowań Ferrero, ściśle współpracujący z wiodącymi dostawcami surowców.
Nowy materiał zostanie zastosowany dla wybranych produktów, takich jak Kinder Bueno. Jego wdrożenie doprowadzi od 2022 r. do redukcji materiałów opakowaniowych o około 550 ton rocznie. Zmniejszy też emisję CO2 o około 1.450 ton w porównaniu z poprzednim opakowaniem.
Z kolei we Włoszech potentat rynku słodyczy pilotażowo wprowadza projekt, dzięki któremu produkty piekarnicze Kinder, w tym Kinder Délice i Kinder Brioss będą pakowane innowacyjną metodą w folię papierową, nadającą się do recyklingu w krajowym strumieniu odpadów papieru. Jeśli projekt przyniesie oczekiwane rezultaty, opakowania papierowe zostaną zastosowane dla całej gamy produktów piekarniczych firmy na rynku włoskim.
Przy projektowaniu i testowaniu nowego papierowego opakowania zastosowano rozwiązania opracowane naukowo, z wykorzystaniem metody oceny Aticelca. Rezultatem tej innowacji jest całkowita redukcja wagi opakowania o 80 proc. w porównaniu z poprzednio stosowaną folią z tworzywa sztucznego.
Satysfakcji z podjętych działań nie kryje Fabio Mora, Globalny Dyrektor ds. Opakowań Grupy Ferrero. – W 2019 roku zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawać się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania i jestem dumny widząc, że już zrobiliśmy znaczące postępy w tym kierunku. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nawiązaliśmy współpracę z ponad 85 firmami w ramach projektu wprowadzania cyfrowych znaków wodnych HolyGrail 2.0, czyli transformacyjnym projekcie testującym na ile technologia cyfrowa może umożliwić lepsze sortowanie i wyższą jakość recyklingu opakowań – mówi Fabio Mora.
Dyrektor Mora podkreślił też, że podpisanie dokumentu nowych Złotych Zasad Projektowania CGF, nowy materiał opakowaniowy oraz testy opakowań na bazie papieru dla produktów piekarniczych Kinder są kolejnym dowodem świadczącym o chęci przyspieszenia przez Ferrero wdrożenia zrównoważonych innowacji i promowania rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym.
Źródło: Komunikat prasowy.