ESG w komunikacji. Dziennikarze portalu raportcsr.pl na prestiżowej liście

Miło nam poinformować, że dziennikarze portalu raportcsr.pl: Natalia Wiktowska, Bogusław Mazur i Tomasz Dereszyński, znaleźli się na prestiżowej liście najczęściej piszących o ESG w opublikowanym właśnie raporcie pt.
Komunikacja ESG jest jedną z najważniejszych rzeczy.

Miło nam poinformować, że dziennikarze portalu raportcsr.pl: Natalia Witkowska, Bogusław Mazur i Tomasz Dereszyński, znaleźli się na prestiżowej liście najczęściej piszących o ESG w opublikowanym właśnie raporcie pt. “ESG w strategii komunikacyjnej firm”.

Dla wielu Polaków pojęcia takie jak CSR, ESG, bioróznorodność, greenwashing, bluewashing, purpose washing, inkluzywność to jakieś zaklęcia. Najczęściej przechodzą obok nich niewzruszeni. Co gorsze, podobnie myśli też biznes, ten mniejszy, ten mniej koropracyjny, choć równie ważny, co giganci.

Giganci zazwyczaj nie mają innego wyjścia, jak wprowadzać pojęcia z zakresu ESG w życie. Prawo to nakazuje. Naszym zadaniem (dziennikarzy) jest uświadamianie tych mniejszych graczy, że warto inwestować w standardy wyznaczone przed ten magiczny skrót ESG. Po nitce do kłębka. Tym kłębkiem jest obywatel.

ESG i CSR

Ważną sprawą, o czym można przeczytać w raporcie, jest komunikacja w zakresie CSR/ESG. Jak z nią jest? Moim zdaniem tak sobie. Dlaczego? Może dlatego, że nie jest to materia łatwa, prosta, bo zazwyczaj łączona ze słowami “dyrektywa” czy “obowiązek”. Jak wiadomo, czego nie ukrywamy jako naród, nie za bardzo lubimy iść pod rękę z dyrektywami i obowiązkiem.

Uważamy, że warto to robić, tz. przekonywać, uświadamiać, oczywiście w prosty i przystępny sposób. Na końcu tej drogi jest lepszy świat. Kto zatem jest najlepszym zwornikiem pomiędzy światem biznesu a konsumentem? Oczywiście my, dziennikarze. Kto znajdzie drogę do serc Polaków, ten wygra.

Dotarcie do serc i świadomości biznesu i konsumentów jest naszą misją. Staramy się robić to jak najlepiej. Dziękujemy, że jesteście z nami.

Tomasz Dereszyński

Tu znajdziesz raport ESG w strategii komunikacji firm!