Do tej pory fani społecznej kampanii mogli brać udział w grze polegającej na wirtualnym zbieraniu butelek https://apps.facebook.com/wezmniewobroty/. Teraz mają szansę wykazać się kreatywnością w zabawie „Wymyślaj słowa” oraz humorem w tworzeniu własnych tekstów do komiksów w konkursie „Moja własna historia butelki zwrotnej”.
„Wymyślaj słowa” to zabawa polegająca na tworzeniu haseł promujących zwracanie butelek i podkreślających ich ekologiczność. Zadania będą pojawiać się na profilu kampanii na Facebooku co dwa tygodnie. Z kolei konkurs „Moja własna historia butelki zwrotnej” polega na tworzeniu własnych dialogów do już opublikowanych komiksów, nawiązujących do idei kampanii. Co dwa tygodnie na Facebooku pojawi się jeden odcinek z pustymi miejscami, przeznaczonymi na kreatywny tekst. Dla zwycięzców konkursów przewidziane są atrakcyjne nagrody – kubki i podkładki z wybranymi komiksami Marty Zabłockiej, Dennisa Wojdy, Maćka Łazowskiego i Bereniki Kołomyckiej. Upominki te będą również przyznawane jako nagroda miesięczna w EKOgrze „Weź mnie w obroty”.
Celem kampanii „Weź mnie w obroty”, prowadzonej przez Carlsberg Polska pod patronatem Fundacji Nasza Ziemia, jest zwiększanie ekologicznej świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów oraz handlowców do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. Jedna butelka zwrotna może być użyta 20 razy, dziś w Polsce rotuje w rynku zaledwie 8-12 cykli. Kampania „Weź mnie w obroty” to istotny element w konsekwentnie od lat realizowanych działaniach Carlsberg Polska na rzecz edukacji opakowaniowej Polaków. Firma poprzez akcje ekologiczne – organizowane od 6 lat z partnerami handlowymi oraz na dużych wydarzeniach muzycznych i sportowych – zachęca konsumentów do oddawania butelki zwrotnej do sklepów, promuje recykling, segregację opakowań bezzwrotnych oraz wspólnie z wolontariuszami apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych („Daj śmieciom kosza”).
Więcej informacji o kampanii: www.wezmniewobroty.pl