W Warszawie przy ul. Prostej przy Rondzie ONZ powstał ekologiczny mural będący częścią kampanii wizerunkowej NUTRIDOME – sklepu z wyselekcjonowanymi kosmetykami. Dzięki specjalnej farbie mural oczyści nawet 81 mln m3 powietrza.
– Nasze hasło przewodnie to: body&spirit. Od samego początku promujemy holistyczne podejście do pielęgnacji, dbając nie tylko o wyselekcjonowaną ofertę kosmetyków do ciała i makijażu oraz suplementów dla urody, lecz także o równowagę i zdrowie. Naturalność i ekologia są nam w Nutridome bardzo bliskie, a inwestując w mural oczyszczający powietrze, wspieramy te idee – podsumowuje Paulina Makowiecka, head of marketing w Nutridome.
Mural Nutridome oczyszcza powietrze jak 150 drzew. 1 m2 zastosowanej w nim ekologicznej farby redukuje tyle tlenków azotu, co jedno średniej wielkości drzewo.
W jaki sposób działa ekologiczny mural?
Mural Nutridome namalowano farbą KNOxOUT. Zawarty w niej fotokatalizator pod wpływem promieniowania słonecznego (UV) przekształca trujące zanieczyszczenia powietrza w mniej szkodliwe substancje. Za pożądane reakcje chemiczne, które poprawiają jakość powietrza, odpowiada ultradrobny dwutlenek tytanu (TiO2). Wykorzystana farba ma właściwości samoczyszczące, przeciwbakteryjne i dezodoryzujące oraz jest produktem przyjaznym dla środowiska.