CSR w centrum biznesu – najnowszy raport Annual CSR Outlook

Jakie 17 międzynarodowych celów jest ważnych dla biznesu? Czy klienci chcą kupować produkty i usługi firm odpowiedzialnych? Czy kodeksy postępowań dla dostawców to popularne praktyki? Co się dzieje w zakresie raportowania niefinansowego w Polsce? Ponad 40 raportów i badań skondensowanych w jednym. CSRinfo, firma edukacyjno-doradcza, już po raz czwarty przewiduje trendy CSR w najnowszym raporcie Annual CSR Outlook.

 
Raport Annual CSR Outlook w przystępny sposób przedstawia jakie zjawiska będą kształtowały CSR w najbliższym czasie i na jakie wyzwania firmy, a w szczególności kadra zarządzająca i menadżerowie CSR, powinny zwrócić uwagę. Tegoroczna edycja dużą uwagę poświęca również trendom w branży finansowej i zwraca uwagę na rosnącą potrzebę edukacji finansowej oraz kwestie bezpieczeństwa w sieci w coraz to bardziej zdigitalizowanym otoczeniu.

Dzisiaj główne wyzwania biznesowe są związane z obszarem odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Wśród nich można wskazać m.in. nowe oczekiwania konsumentów, wpływ technologii na społeczeństwo, zarządzanie talentami czy łańcuchem dostaw. Tych kwestii jest coraz więcej, a ich kompleksowość bywa przytłaczająca. W Annual CSR Outlook 2016 prezentujemy najważniejsze trendy i wyzwania, jednocześnie pokazując jak pojemnym pojęciem jest CSR, czyli odpowiedzialnie prowadzony biznes – tłumaczy Liliana Anam, Menedżer Zarządzający CSRinfo.

Zastanawiając się nad przyszłością w kontekście CSR, wiele firm, w tym branża finansowa, w 2017 roku stanie przez wyzwaniem jakim jest wejście w życie dyrektywy dotyczącej obowiązkowego raportowania danych pozafinansowych. Jako spółka raportująca w tym zakresie, widzimy, że procesu raportowania nie należy traktować jako wyzwanie, ale jako szansę do głębszej analizy realizowanej strategii. Dodatkowo ważne jest, aby zmienić krótkotrwałe myślenie o kwestiach finansowych na rzecz długotrwałych relacji opartych na dialogu z interesariuszami i rozumieniu ich potrzeb – Katarzyna Teter, menedżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu Banku Zachodniego WBK.