W dniach 25 – 27 września w dziewięciu polskich miastach, w których uruchomione zostaną nowe Akademie Młodych Orłów, odbędą się „Dni Talentu”. Ich organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej, a sponsorem głównym sieć sklepów Biedronka.
Tczew, Opole, Jelenia Góra, Zielona Góra, Tarnów, Sandomierz, Ełk, Dębica oraz Lublin to miejsca, gdzie w ostatni weekend września zostaną zorganizowane rodzinne pikniki pod nazwą „Dni Talentu”. W trakcie wydarzenia, na orlikach, z których korzystać będą AMO, wszyscy mali miłośnicy piłki nożnej, zarówno dziewczynki, jak i chłopcy, będą mogli sprawdzić swoje umiejętności w specjalnych testach sprawności fizycznej i piłkarskiej. Przeprowadzone pod okiem szkoleniowców PZNP testy pozwolą na wyłowienie młodych piłkarskich talentów. Najlepsi zawodnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w całorocznych zajęciach piłkarskich w swoim mieście.
Akademia Młodych Orłów to projekt bezpłatnych szkółek piłkarskich prowadzonych przez Polski Związek Piłki Nożnej wspólnie z Biedronką. Do tej pory w całej Polsce działało 16 Akademii w takich miastach jak: Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Łódź, Łomża, Międzyrzecz, Nysa, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa i Wrocław. Projekt prowadzony jest od 2014 roku i już w pierwszym roku jego funkcjonowania w zajęciach uczestniczyło blisko 1500 dzieci z całej Polski, zaś na ubiegłoroczne „Dni Talentu” zgłosiło się aż 2700 dzieci.
Od roku szkolnego 2015/2016 uruchomionych zostaje 9 dodatkowych szkółek. Zawodnicy trenujący w AMO podzieleni są na trzy grupy wiekowe: 6-7 lat (Skrzaty), 8-9 lat (Żaki) oraz 10-11 lat (Orliki). W każdej kategorii tworzone są dwie grupy liczące po 16 zawodników, co oznacza, że w ramach jednej Akademii trenuje blisko 100 młodych zawodników.
Więcej informacji na temat Dni Talentu oraz Akademii Młodych Orłów dostępnych jest na stronie www.laczynaspilka.pl.
Sieć Biedronka aktywnie wspiera działania polskich sportowców. Od kilku lat angażuje się w działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial” organizującego Mistrzostwa Polski oraz Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej. Wraz z Funduszem Stypendialnym Natalii Partyki przyznała młodym sportowcom, którzy z różnych przyczyn mają utrudniony start do kariery sportowej, specjalne stypendia pomagając im w spełnieniu marzeń o profesjonalnym zajęciu się sportem. Biedronka podejmuje także działania na rzecz popularyzacji sportu poprzez wsparcie licznych publikacji takich jak książki Tomasza Wołka „Futbol – historie prawdziwe”, „Dlaczego kochamy piłkę” oraz autobiografii Dariusza Dziekanowskiego „Dziekan”, czy Jakuba Błaszczykowskiego „Kuba”.
Od 2010 roku marka jest także Oficjalnym Sponsorem Piłkarskiej Reprezentacji Polski. Obecna umowa obowiązuje do 2018 roku.