Biedronka świętuje 25. rocznicę pierwszych wolnych wyborów w Polsce

Sieć sklepów Biedronka, w odpowiedzi na apel Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, włączyła się w obchody 25. rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 roku. Z tej okazji przygotowała bezpłatną publikację pt. „25 lat wolności”, która w atrakcyjny sposób pokazuje zmiany, jakie dokonały się w Polsce na przestrzeni 25 lat wolności.
25_lat_wolnosci_plakat4 czerwca w najnowszej historii Polski to data symbolizująca zwycięstwo odwagi i początek zmiany ustroju. Sieć sklepów Biedronka, która już od ponad 19 lat codziennie wspiera rozwój Polski, włączyła się w obchody tego wyjątkowego dnia poprzez przekazanie swoim klientom autorskiej publikacji. Celem wydawnictwa, które pokazuje, jak Polska zmieniła się na przestrzeni 25 lat wolności, jest zaszczepienie wśród Polaków dumy z tego, co Polska osiągnęła w tym okresie.

Wydawnictwo jest dostępne bezpłatnie w sklepach sieci Biedronka tylko w dniu 4 czerwca, do wyczerpania nakładu 300 tysięcy książek. Publikację w wersji elektronicznej można także pobrać na stronie internetowej http://www.biedronka.pl/pl/25-lat-wolnosci/publikacja.

Książka dedykowana obchodom 25-lecia wolności Polski to nie pierwsza inicjatywa sieci związana z promowaniem postaw patriotycznych – od trzech lat Biedronka jest mecenasem wystawy fotograficznej z cyklu „Biało-czerwona”. Wystawa organizowana jest z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej pod honorowym patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Sieć wspiera także projekt „Gen wolności” prowadzony przez Instytut Lecha Wałęsy, którego celem jest budowanie nowoczesnego poczucia patriotyzmu i uświadamianie Polakom, że dzięki pragnieniu wolności udało się nam przetrwać i odbudować niepodległość. W ramach tej współpracy w 2013 roku w sklepach sieci Biedronka dostępne były publikacje edukacyjne: „Kto Ty jesteś?” oraz „Kocham wolność, czyli jak zaszczepiliśmy w sobie jej gen”.

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, codziennie wspiera rozwój Polski. JMP współpracuje z ponad 500 rodzimymi partnerami handlowymi, 9 na 10 produktów spożywczych dostępnych sieci sklepów Biedronka pochodzi z Polski. Od początku działalności JMP zainwestowało w Polsce ponad 10 mld zł, dzięki którym sieć sklepów Biedronka liczy obecnie ponad 2400 placówek.

W ubiegłym roku firma stworzyła 7 tysięcy nowych miejsc pracy i obecnie zatrudnia prawie 50 tysięcy osób. Ponadto Spółka Jeronimo Martins Polska tylko w 2013 roku zapłaciła ponad 305 mln zł z tytułu podatku CIT, a kwota wszystkich odprowadzonych zobowiązań podatkowych i publicznoprawnych wyniosła ponad 700 mln zł. W latach 2010-2013 na rzecz skarbu państwa JMP odprowadziło zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 2,4 mld zł. JMP od lat jest wśród firm-liderów co do kwot odprowadzanych w naszym kraju podatków.

Jeronimo Martins Polska zostało docenione przez „Puls Biznesu” i uznane w plebiscycie organizowanym przez dziennik za najważniejszego zagranicznego inwestora wolnej polskiej gospodarki. Tym samym zdobyło prestiżowy tytuł „Zagranicznego Inwestora 25-lecia”. Spółka znalazła się także wśród 10 laureatów rankingu największych płatników podatku CIT w Polsce.