B Corp – więcej dobra w biznesie

Kampania edukacyjna “Dobra, dobra” przybliża Polakom certyfikację i wartości stojące za ruchem B Corp, którego celem jest budowanie gospodarki, w której duch przedsiębiorczości wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Zaangażowane w kampanię eko-influencerki wyjaśniają swoim społecznościom, jakich standardów działania potrzebujemy, czym jest certyfikat B Corp i co mówi on o markach, które w procesie certyfikacji go pozyskały.

 

“Dobra, dobra, co to właściwie znaczy?” – myślimy często na widok kolejnego eko znaku, czy oznaczenia, które ma świadczyć o etyczności biznesu. Zwrócenie uwagi na tę niewiadomą czy wątpliwość to główny cel twórców kampanii “Dobra, dobra”. Jej bohaterem jest przyznawany przez niezależną organizację non-profit certyfikat B Corp (od: benefit corporation). Ten międzynarodowy certyfikat mogą uzyskać wyłącznie firmy nastawione na wzrost , a jednocześnie działające na rzecz “lepszego świata” dla ludzi i planety. Jak informuje nas strona dobradobra.org, analitycy B Lab weryfikują standardy stosowane przez firmy w pięciu obszarach: pracownicy, klienci, społeczności, środowisko naturalne oraz zarządzanie firmą. Certyfikat zachowuje ważność przez trzy lata – organizacja, która chce utrzymać, ponownie podlega ocenie, a co za tym idzie powinna spełniać precyzyjnie określone wymogi.

B Corp to certyfikat, ale również globalny ruch firm, które współpracują na rzecz zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu, wdrażają innowacyjne prospołeczne i proekologiczne modele biznesowe (impact business models) oraz dzielą się najlepszymi praktykami w tym zakresie. Corocznie, do grona wspomnianych firm stara się dołączyć kilkaset nowych podmiotów. Fenomen dotarł również do Polski – aktualnie ponad 100 polskich firm aspiruje do miana B Corp. Danone Sp. z o.o.  jest on pierwszą polską spółką tej skali i największą firmą FMCG w Polsce, która pomyślnie przeszła proces certyfikacji. 

Dobre wybory = lepszy świat

B Corp potwierdza, że produkty lub usługi firmy, która legitymuje się tym certyfikatem powstały w oparciu o wysokie standardy etyczne, społeczne i ekologiczne. Kampania “Dobra, dobra” – poza podnoszeniem świadomości dot. zrównoważonego rozwoju  oraz wrażliwości społecznej wśród konsumentów – przyczynia się do wzrostu zainteresowania ruchem B Corp wśród polskich przedsiębiorców, dla których troska o planetę i lokalne społeczności nie są wyłącznie zabiegiem marketingowym.