ANWIL znów daje „Odblaskiem po oczach”

Działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców Włocławka to jeden z obszarów aktywności ANWILU w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego chemiczna spółka od 2013 r. organizuje akcję „Odblaskiem po oczach”, której celem jest popularyzacja noszenia elementów odblaskowych przez najmłodszych uczestników ruchu drogowego. W tegorocznej, czwartej edycji przedsięwzięcia wolontariusze – pracownicy firmy wspólnie z policjantami
z Komendy Miejskiej Policji oraz zawodnikami drużyny koszykówki Anwil Włocławek odwiedzą jedenaście szkół podstawowych z okolicznych gmin, m.in. z Brześcia, Fabianek oraz Lubania. 

 

Według statystyk Komendy Głównej Policji za 2016 rok piesi spowodowali 7,3% ogółu wypadków i stanowili 13,2% wszystkich, którzy ponieśli śmierć na drodze. Najwięcej z nich miało miejsce w okresie jesienno-zimowym. Głównym czynnikiem, wpływającym na te statystyki, są złe warunki atmosferyczne panujące w tym czasie, a także szybko zapadający zmierzch, sprawiający, że piesi stają się mniej widoczni, co skutkuje dużą liczbą wypadków. Tymczasem posiadanie przez nich już jednego elementu odblaskowego sprawia, że kierowcy są w stanie dostrzec ich aż siedem razy szybciej.

ANWIL już od czterech lat przyczynia się do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu drogowego we Włocławku i okolicach, organizując akcję pod hasłem „Odblaskiem po oczach”, do udziału w której zaprasza także policjantów z Komendy Miejskiej Policji oraz zawodników drużyny koszykówki Anwil Włocławek.

Włocławska spółka skierowała pierwszą edycję przedsięwzięcia do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, a drugą oraz trzecią do przedszkolaków uczęszczających do placówek publicznych i niepublicznych. Natomiast w tym roku ponad 2800 opasek oraz kamizelek odblaskowych trafi do uczniów jedenastu szkół podstawowych z okolic Włocławka, m.in. z Brześcia, Fabianek oraz Lubania.

Dotychczas ANWIL przekazał dzieciom z 54 placówek – w tym z 37 przedszkoli publicznych oraz 17 szkół podstawowych i gimnazjów mieszczących się we Włocławku i okolicach – w sumie niemal 21 tysięcy opasek odblaskowych i prawie 3 tysiące kamizelek.

Jacek Podgórski, Prezes Zarządu ANWIL S.A. podkreśla, że – Kwestie bezpieczeństwa stanowią dla naszej spółki kluczowe zagadnienie zarówno w odniesieniu do warunków pracy, jak i sposobów spędzania czasu wolnego. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby najmłodsi mieszkańcy Włocławka oraz okolicznych gmin mieli świadomość, jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest noszenie kamizelek i opasek odblaskowych. Jesteśmy przekonani, że akcja „Odblaskiem po oczach” przyniesie efekty. Dobre nawyki wyrobione u najmłodszych przekładają się bowiem pozytywnie na ich zachowania w życiu dorosłym.