Według najnowszych szacunków Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska światowy przemysł modowy odpowiada za około 2-8 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla, co stanowi więcej niż emisja całej branży lotniczej.
Aby rozwiązać ten problem, firmy z branży odzieżowej muszą podjąć jak najszybsze działania. Adidas to firma zajmująca się projektowaniem, dystrybucją i marketingiem sportowych i lifestylowych produktów. Jako kluczowy gracz w branży odzieżowej, podejście firmy do zarządzania wpływem na środowisko jest kluczowe do uzyskania długofalowej przewagi konkurencyjnej.
W następstwie trwającego dialogu na temat zagadnień ładu korporacyjnego, we wrześniu 2018 r. firma Adidas zdefiniowała wyzwania dotyczące wpływu jej asortymentu produktów na środowisko, a także podzieliła się informacjami na temat wewnętrznych programów skoncentrowanych na spełnieniu zasad gospodarki obiegu zamkniętego.
W tym czasie firma rozpoczęła prace nad opracowaniem strategii zrównoważonego rozwoju do 2025 r., a następnie zobowiązała się do zajęcia się zmianami klimatycznymi i wyznaczenia opartego na nauce celu redukcji emisji, aby wykazać, że jej ambicje są zgodne z celami porozumienia paryskiego, mającymi na celu ograniczenie wzrostu temperatury na świecie o 1,5°C. Już teraz, Adidas może pochwalić się dobrymi osiągnięciami w zakresie wykorzystania zasobów i obiegu zamkniętego, wyniku CDP dot. wykorzystania wody czy uzyskania 100 proc. bawełny pozyskiwanej w ramach inicjatywy Better Cotton, dzięki której firma zobowiązuje się do stałego zwiększania wykorzystania bardziej zrównoważonych materiałów w swojej produkcji i sklepach.
Firma wyznaczyła również mierzalne w czasie cele dotyczące materiałów pochodzących z recyklingu w produktach, a także ustalenia śladu wykorzystywanych tworzyw sztucznych, w celu całkowitej eliminacji odpadów. W tym duchu powstała seria butów wykonanych z przetworzonego plastiku oceanicznego, a także wprowadzono pierwsze buty do biegania w pełni nadające się do recyklingu.
Adidas postrzega zrównoważony rozwój jako kluczowy czynnik i sposób na kontakt z konsumentami. Jednocześnie poważnie podchodzi do swoich zobowiązań. Firma poinformowała, że jest na dobrej drodze do zastąpienia całego pierwotnego poliestru poliestrem z recyklingu we wszystkich produktach Adidas i Reebok do 2024 r. Ponadto firma wyraziła ambicję osiągnięcia neutralności klimatycznej we własnej działalności do 2025 r. i ogólnej neutralności klimatycznej do 2050 r.