Rusza kampania crowdsourcingowa Grupy Carlsberg

Carlsberg nagrodzi najlepsze pomysły na ekologiczny rozwój piwa. Współpraca z duńskim ośrodkiem analiz, think tankiem Sustainia, zapewni eksperckie wsparcie oraz zaproszenie do współpracy międzynarodowej społeczności działającej na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W ramach akcji “Cheers to Green Ideas” organizacje, firmy i osoby prywatne z całego świata mogą zgłaszać swoje pomysły, których celem będzie dalsze ograniczenie wpływu Carlsberga oraz jego piw na środowisko, na każdym etapie życia produktu, od wytworzenia surowców, przez warzenie i transport, aż po recykling opakowań. Pomysły powinny inspirować konsumentów do zmiany zachowań i kreowania nowej, bardziej ekologicznej przyszłości. Mogą to być innowacyjne opakowania, sposoby na zachęcenie do recyklingu, nowe technologie poprawiające wydajność energetyczną i zużycie wody.

Przyznane zostaną dwie nagrody:
Nagroda “Cheers to Green Ideas Award” – adresowana głównie do firm i przedsiębiorców zajmujących się rozwiązaniami z zakresu zrównoważonego rozwoju. Zwycięzca otrzyma 20 tys. dolarów i możliwość współpracy z ekspertami z firmy Carlsberg oraz partnerami zrzeszonymi w Carlsberg Circular Community.
Nagroda „JC Jacobsen Special Award” – adresowana do konsumentów, którzy mają ciekawe, angażujące pomysły, nastawione na pozytywną zmianę zachowań. Zwycięzca otrzyma 10 tys. dolarów i możliwość współpracy z ekspertami z Carlsberga oraz partnerami zrzeszonymi w Carlsberg Circular Community.

Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas ceremonii wręczenia nagród Sustainia w Paryżu, która będzie towarzyszyć konferencji klimatycznej COP21, 6 grudnia 2015 r. – Nauka, innowacja i zrównoważony rozwój są kluczowe dla naszej firmy od momentu jej założenia w 1847 r. Kampania ”Cheers to Green Ideas” to kontynuacja naszego dziedzictwa w XXI wieku. Jesteśmy ekspertami w dziedzinie warzenia doskonałego piwa. Zapraszając profesjonalistów i konsumentów do zgłaszania swoich ekologicznych rozwiązań, możemy wspólnie uwarzyć piwo, które jest nie tylko świetne, ale i jeszcze bardziej ekologiczne! mówi Simon Boas Hoffmeyer, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju biznesu Grupy Carlsberg.

– Ekologiczne rozwiązania są już dostępne w wielu branżach. Istnieje mnóstwo pomysłów, które należy zidentyfikować i wdrożyć, aby przyspieszyć transformację w kierunku społeczeństwa żyjącego w sposób zrównoważony. W naszej organizacji wiemy, że najlepsze rozwiązania powstają na styku biznesu, regulacji prawnych i społeczeństwa obywatelskiego. „Cheers to Green Ideas” to nasze wspólne świadectwo potęgi takiej współpracy, mówi Laura Storm, prezes Sustaini.

Pomysły można zgłaszać od 28 września do 16 października na stronie www.Sustainia.me/Carlsberg