W drugiej połowie kwietnia 2015 roku klienci IKEA będą mogli spróbować wegańskiej wersji legendarnych szwedzkich klopsików. Nowe klopsiki GRÖNSAKSBULLAR są zrobione z warzyw i roślin strączkowych. Jest to kolejny krok IKEA w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive. Strategia zakłada m.in. poszerzanie oferty restauracji i Sklepiku Szwedzkiego o nowe, smaczne potrawy i produkty skomponowane zgodnie z obecnymi trendami w zakresie zdrowego żywienia i zbilansowanej diety oraz wytwarzane z poszanowaniem ludzi, środowiska i dobrostanu zwierząt.
„Wspólne spożywanie posiłków to bardzo ważny element życia rodzinnego i towarzyskiego. W IKEA chcemy więc zapewniać naszym klientom przyjazną atmosferę oraz szeroki wybór smacznych dań i produktów inspirowanych kuchnią szwedzką, w przystępnych cenach. Wprowadzając nowości, będziemy się koncentrować na dwóch najistotniejszych aspektach – zdrowiu oraz zrównoważonym rozwoju. Mamy ambitne plany w tym zakresie. Pierwszym krokiem jest rozszerzenie naszego menu o wegańskie klopsiki” – powiedziała Anna Maria Pawlak-Kuliga, wiceprezes IKEA Retail w Polsce. „W ubiegłym roku Polacy zjedli aż 23 miliony naszych legendarnych klopsików KÖTTBULLAR. Mamy więc nadzieję, że wersja wegańska również będzie się cieszyła dużą popularnością” – dodała Anna Maria Pawlak-Kuliga.
Klopsiki GRÖNSAKSBULLAR zrobione są z warzyw (marchewka, papryka, kukurydza, jarmuż), roślin strączkowych (zielony groszek, ciecierzyca), oleju rzepakowego oraz przypraw. To idealna propozycja na lunch czy obiad zwłaszcza dla wegetarian i wegan, ale również dla osób, które dbają o urozmaiconą dietę. Są bogatym źródłem białka oraz błonnika, a swój niepowtarzalny smak zawdzięczają dużym kawałkom warzyw. Ponieważ klopsiki GRÖNSAKSBULLAR nie zawierają najbardziej popularnych alergenów, w tym m.in. glutenu, będą odpowiednie również dla osób cierpiących na różnego rodzaju nietolerancje pokarmowe. IKEA proponuje kilka dań z wegańskimi klopsikami i świeżymi, lokalnymi dodatkami. Klopsiki GRÖNSAKSBULLAR będzie też można kupić w Sklepiku Szwedzkim.
Nowe kierunki rozwoju oferty restauracji oraz Sklepiku Szwedzkiego IKEA, w ramach strategii People & Planet Positive, obejmują następujące obszary:
- Oferowanie potraw i produktów zgodnych z obecnymi trendami w zakresie zdrowego żywienia i zbilansowanej diety
- Pozyskiwanie produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Celem IKEA jest, aby do końca 2015 roku wszystkie produkty i dania z ryby oraz owoców morza, z wyłączeniem raków, posiadały certyfikat ASC (Aquaculture Stewardship Council) lub MSC (Marine Stewardship Council). Obecnie firma pracuje też z MSC nad objęciem certyfikacją połowu raków
- Zmiana wystroju restauracji IKEA w roku finansowym 2016, aby stworzyć w nich jeszcze bardziej przyjazną, domową atmosferę