Mnogość wszelkiego rodzajów konkursów, nagród i rankingów jest ogromna. Tym bardziej warto dostrzegać takie, które są wartościowe. Zaliczyłbym do tej grupy konkurs o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Właśnie ogłoszono wyniki szóstej edycji tego przedsięwzięcia – komentuje Juliusz Bolek, Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.
Idea konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” wyrasta z zasad, które przyświecają założeniom społecznej odpowiedzialności biznesu. Chodzi o wyłonienie pracodawców, którzy dbają o swoich pracowników oraz wykorzystują, w swej działalności, ciekawe i skuteczne rozwiązania, w obszarze polityki pracowniczej. Organizatorzy konkursu pragną w ten sposób promować prawidłowe i godne naśladowania wzorce zachowania pracodawców. W skład Kapituły Konkursu wchodzą m. in.: Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytut Globalizacji, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, Centrum Monitorowania Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Ważne jest również, że partnerami konkursu są: Polska Agencja Rozwoju i Przedsiębiorczości, Jeronimo Martins Polska (laureat wcześniejszej edycji konkursu, właściciel m.i. in. sieci sklepów spożywczych Biedronka i kosmetycznych Hebe) i OSG Records Management.
W VI edycji Konkursu Kapituła oceniała politykę pracowniczą sektora kolejowego, medialnego i spółdzielczych instytucji finansowych. Tytuł „Pracodawcy Godnego Zaufania” przypadły przedsiębiorstwom:
- PKP Cargo,
- Edipresse Polska oraz
- Towarzystwu Finansowemu SKOK.
Przyznano także dwie nagrody dziennikarskie, które otrzymali:
- Marzena Mazur (redaktor Radia TOK fm, prowadząca od 4 lat audycję „Strefa Szefa” – pierwszą ogólnopolską audycję o zarządzaniu) oraz
- Sylwester Sacharczuk (redaktora dziennika „Puls Biznesu”).
Przyznane wyróżnienia to dowód uznania oraz zobowiązanie do utrzymania wysokiego poziomu świadczeń socjalnych, nawet w sytuacji spowolnienia gospodarczego, albowiem trudno zdobyć zaufanie, ale łatwo je stracić. Utrzymywanie standardów przez pracodawców jest tym cenniejsze teraz kiedy na rynku pracy, przy wysokim bezrobociu, przewagę mają przedsiębiorstwa. Warto też zauważyć, że w nagłaśnia idei uczestniczą takie media jak: Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), Polska Agencja Prasowa, Agencja ISBnews, Proto.pl, Biznesalert.pl, Kurier365.pl, biznescity.com, RaportCSR.pl
Źródło: http://blogi.polskatimes.pl/zyskiistraty/2014/11/19/pracodawcy-ktorym-mozna-zaufac/