Assemble Enterteinement, wydawca gier wideo, przedstawił nowe hasło przewodnie firmy z okazji pięciolecia istnienia na rynku. “Assemble. Saving the World. Game by Game” (“Ratujemy świat. Krok po kroku, gra po grze”) to fraza mająca wyrażać kulturę korporacyjną firmy, która od początku swojej działalności była zaangażowana w akcje społeczne.
Jednym z przykładów aktywności CSR Assemble Enterteinment są specjalne edycje “Save the World” gier wydawcy w największym cyfrowym sklepie Steam. Ich cena jest wyższa o ok. 10 EUR od zwyczajnych wersji, ale dają graczom dodatki w postaci ścieżek dźwiękowych, artbooków czy materiałów zza kulis produkcji danego tytułu. Najważniejszy jednak pozostaje wpływ, jaki ich zakup ma światu. Przychody z każdego sprzedanego w ten sposób egzemplarza trafiają do organizacji zajmującej się problemami społecznymi lub ekologicznymi. Wybór wspieranej instytucji dopasowany jest do tematyki gry. Obecnie wydawca oferuje cztery produkcje w wersji “Save the World”, ale w przyszłości wszystkie tytuły Assemble będą dostępne w tej opcji.
W kolaboracji z OneTreePlanted w ramach sprzedaży gry Endzone – A World Apart (39,99 USD) udało się zasadzić 40 tys. drzew na całym świecie aby walczyć z wylesianiem.
5 tys. posiłków trafiło do potrzebujących dzieci dzięki współpracy z ShareTheMeal i gry Leisure Suit Larry – Wet Dreams Dry Twice. Każda edycja za 44,99 EUR to dwa obiady w zakresie akcji.
Encodya opowiada historię pozbawionej rodziców Tiny. Dlatego każdy egzemplarz gry za 34,99 EUR gwarantuje przekazanie 10% przychodu PlanInternational, organizacji wspierającej sieroty na całym świecie.
W Ultimate ADOM – Caverns of Chaos gracze walczą z Wielkim Złem. 10% przychodu z wycenionej na 29,99 EUR edycji “Save the World” jest przekazane na walkę z rakiem w ramach International Agency for Research on Cancer (IARC).
Oprócz specjalnych wersji wydawanych tytułów, pracownicy Assemble sami angażują się w kampanie społeczne. Dzięki PlanInternational każdy z 26 członków zespołu firmy objął opieką na odległość potrzebujące dziecko. Assemble pomaga również swojej najbliższej społeczności poprzez comiesięczne donacje do banku żywności i na schronisko dla zwierząt w Wiesbaden, gdzie firma ma siedzibę. Regularne wsparcie otrzymuje też organizacja Zwerg-Nase.
Dla prezesa i założyciela Assemble, Stefana Marcinka, aktywność społeczna oznacza również rozwijanie branży gier komputerowych poprzez wspieranie młodych talentów. Jego firma organizuje co roku GermanDevDays (GDD), największą niemieckojęzyczną konferencję dla deweloperów, odwiedzaną średnio przez 1,2 tys. osób. Wejście na imprezę jest darmowe dla studentów. Wraz z konferencją Assemble ustanowiło GDD Awards i Fundację GDD, które wspierają młodych twórców gier poprzez finansowanie stypendiów i mentoring.
Niedoświadczeni deweloperzy mogą zdobyć nagrodę od 1 tys. do 3 tys. EUR za swoje produkcje w różnych kategoriach. Samo rozdanie nagród daje możliwość nawiązania kontaktów w branży oraz udział w wykładach i warsztatach. W 2021 wydarzenie odbędzie się online, na wzór zeszłorocznej edycji.
“Prowadzenie firmy nie może sprowadzać się jedynie do dodatniego wyniku w księgach rachunkowych, ale powinno mieć też dobry wpływ na świat dookoła. Poprzez Fundację GDD, edycje gier “Save the World”, wsparcie lokalnych i globalnych akcji charytatywnych dokładamy do tego celu swoją cegiełkę. Cieszy mnie myśl, że w ciągu najbliższych lat nawiążemy współpracę z kolejnymi organizacjami, którym zależy na szerzeniu dobra. Moim zdaniem, prywatny sukces biznesowy obliguje do dania światu czegoś w zamian” – mówi Stefan Marcinek, prezes i założyciel Assemble Enterteinment.