W 2020 roku działalność społeczna PGE koncentrowała się przede wszystkim na działaniach wspierających walkę z pandemią koronawirusa. PGE zapoczątkowała także ogólnopolską kampanię „Polskie – kupuję to!” – promującą patriotyzm konsumencki i zachęcającą Polaków do wybierania lokalnych producentów i usługodawców. Ważnym elementem aktywności CSR-owej PGE było także wsparcie seniorów i działalność patriotyczna.
Potwierdzeniem społecznego zaangażowania PGE było uplasowanie się po raz trzeci na pozycji Lidera Społecznej Odpowiedzialności, zajmując pierwsze miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w kategorii: paliwa, energetyka i wydobycie. Grupa uzyskała także piątą pozycję w klasyfikacji generalnej XIV edycji zestawienia, w którym badana jest jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu.W 2020 roku działalność społeczna PGE koncentrowała się przede wszystkim na działaniach wspierających walkę z pandemią koronawirusa. PGE zapoczątkowała także ogólnopolską kampanię „Polskie – kupuję to!” – promującą patriotyzm konsumencki i zachęcającą Polaków do wybierania lokalnych producentów i usługodawców. Ważnym elementem aktywności CSR-owej PGE było także wsparcie seniorów i działalność patriotyczna. Potwierdzeniem społecznego zaangażowania PGE było uplasowanie się po raz trzeci na pozycji Lidera Społecznej Odpowiedzialności, zajmując pierwsze miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w kategorii: paliwa, energetyka i wydobycie. Grupa uzyskała także piątą pozycję w klasyfikacji generalnej XIV edycji zestawienia, w którym badana jest jakość zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Darowizny dla szpitali
Rok 2020 to rok wyjątkowy ze względu na panującą pandemię. Działalność CSR-owa również w dużej mierze skupiła się na wsparciu działań, mających na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Od początku pandemii, czyli od marca br. na walkę z koronawiursem spółki z Grupy PGE oraz Fundacja PGE przeznaczyły kwotę 6,7 mln zł. Darowizny trafiły do szpitali, stacji ratownictwa medycznego i innych placówek medycznych. Zostały przeznaczone m.in. na zakup niezbędnego sprzętu medycznego do leczenia pacjentów chorych na COVID-19, sprzętu do automatycznej dezynfekcji, a także na zakup środków ochrony osobistej. Dodatkowo Grupa PGE udostępniła 10 samochodów dla szpitali i Wojsk Obrony Terytorialnej, jak również wsparła Instytut Gospodarki Senioralnej przekazując ponad 100 litrów płynów do dezynfekcji.
Pomoc najbardziej potrzebującym
Grupa PGE wspiera lokalne działania, mające na celu pomoc społeczną, w tym pomoc osobom i rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Latem 2020 roku, Fundacja PGE przekazała Caritas działającej na Podkarpaciu darowiznę w wysokości miliona złotych na pomoc mieszkańcom poszkodowanym w powodzi. W okresie przedświątecznym Fundacja PGE przekazała także świąteczne paczki potrzebującym. W ramach inicjatywy „Paczka dla seniora” otrzymali je seniorzy, którzy ucierpieli w tegorocznej powodzi na Podkarpaciu, a także kombatanci i weterani Armii Krajowej oraz Polacy mieszkający na Wileńszczyźnie. Łącznie w 2020 roku Fundacja PGE przekazała ponad 2 mln zł na pomoc społeczną, w tym pomoc osobom i rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
Grupa PGE wspiera także społeczności lokalne poprzez program Wolontariatu Pracowniczego PGE „Pomagamy”. Wolontariusze PGE wspierają Powstańców Warszawskich, seniorów i emerytowanych Pracowników PGE. Pomagają w robieniu zakupów, dostarczają im obiady, a w początkowym etapie pandemii także szyli maseczki na potrzeby placówek medycznych.
Pracownicy Grupy PGE włączają się aktywnie także w zbiórki krwi. Od początku 2020 roku oddali już ponad 326 litrów krwi.
Ponadto, PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy PGE, realizuje ogólnopolski program „Dzielimy się ciepłem”, który skierowany jest do najbardziej potrzebujących odbiorców, w tym organizacji pożytku publicznego, korzystających z ciepła sieciowego w miastach, w których PGE Energia Ciepła posiada swoje elektrociepłownie. W 2020 r. w ramach programu spółka przekazała blisko 415 tys. zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów ogrzewania i ciepłej wody użytkowej dla odbiorców potrzebującym z 11 miast Polski.
„Polskie – kupuję to!”
Przez ostatnie pół roku PGE włączyła się w działania mające na celu promowanie odpowiedzialnych postaw konsumenckich. Za pośrednictwem kampanii „Polskie – kupuję to!” PGE zachęcała do wsparcia polskich przedsiębiorców w dobie pandemii i dokonywania świadomych wyborów konsumenckich. Projekt został zainicjowany przez pracowników Grupy PGE w czerwcu br. Patronat nad nim objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych.
W ramach projektu „Polskie – kupuję to!”, PGE nawiązała współpracę z twórcami aplikacji Pola, dzięki której łatwo i szybko można sprawdzić, czy dany produkt został wyprodukowany w Polsce. Dzięki współpracy z PGE aplikacja jest cały czas rozwijana a baza polskich produktów i firm stale się powiększa. W ramach projektu, PGE przygotowała spot reklamowy oraz tutorial, pokazujący, jak na co dzień można korzystać z aplikacji Pola oraz identyfikować polskie produkty i marki.
Źródło: PGE