Charytatywna książka „Nadzieja” dla seniorów

Niesienie pomocy to jedna z misji sieci Biedronka. Chęć otoczenia troską osób starszych zadecydowała o realizacji programu łączącego wolontariuszy z potrzebującymi – „Czas na pomaganie seniorom 65+” a także o niedawnym utworzeniu Fundacji Biedronki niosącej pomoc seniorom. Teraz sieć dodaje kolejną cegiełkę w dziele pomocy, wprowadzając na swoje półki wyjątkową pozycję książkową. „Nadzieja” zawiera utwory największych polskich pisarzy, reporterów i poetów. Biedronka wspierając akcję przekaże ponad milion zł wsparcia dla Domów Pomocy Społecznej na terenie całego kraju.

„Nadzieja” z utworami m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Mariusza Szczygła czy Andrzeja Stasiuka to pozycja wyjątkowa z wielu względów. Została wydana przez Wydawnictwo Agora dzięki charytatywnej pracy 40 znakomitych polskich autorów oraz redaktorów, korektorów, grafików i drukarzy. Jej zadaniem jest przypomnienie o mocy jednoczenia się we wspólnym celu oraz dodanie otuchy dzięki terapeutycznej sile literatury. W skład publikacji wchodzą różne formy literackie: opowiadania, reportaże, wiersze oraz komiks. Każda ma określone, poruszające przesłanie i nie pozostawia czytelnika obojętnym. Książka jest do nabycia w cenie 50 zł a kupując ją klienci pomagają seniorom.

Biedronka od zawsze wspierała rozwój czytelnictwa w Polsce, a od początku pandemii wspierała również Polaków i polską gospodarkę za pomocą specjalnych programów skierowanych m.in. do seniorów. Książka „Nadzieja” dostępna od dzisiaj w sklepach sieci jest kolejnym takim działaniem łączącym dobroczynność z promocją wybitnej polskiej literatury, dlatego nie mogliśmy nie wziąć w nim udziału – podkreśla Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka

Książka „Nadzieja” pojawi się we wszystkich sklepach sieci Biedronka 9 lipca br. Cały dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy społecznej oraz hospicjom. Wyboru placówek, które będą wspierane także po zakończeniu pandemii, dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich – partnerem i patronem akcji.

Źródło: Biedronka