Grupa Raben zdaje sobie sprawę z wpływu, jaki branża TSL odciska na środowisku naturalnym. Zależy jej na tym, aby jak najbardziej ten „ślad” minimalizować. Dlatego rusza z nową kampania społeczną: „eco2way – po drodze z ekologią” opartą na eksperymencie społecznym i konkursie „Czy jesteście EKO Rodziną”, w którym namawia do ekologicznych zachowań na co dzień. Akcję wspierają influencerzy min. Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.
Jako największa firma transportowo-logistyczna w Polsce, Grupa Raben jest świadoma wpływu transportu na jakość środowiska. Ekologia ma dla firmy duże znaczenie. Każdego roku są stawiane coraz bardziej ambitne cele w redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 . Grupa inwestuje w nowoczesne środki transportów, jak również szkoli kierowców z jazdy defensywnej. Ekologiczne rozwiązania są też powszechnie stosowane w zarządzanych magazynach oraz biurach. To wszystko wspierają dodatkowe inicjatywy min. nasadzenia drzew w ramach akcji e-faktura=wyższa kultura.
„Oszczędzając surowce naturalne, mierząc, raportując i obniżając emisję gazów cieplarnianych działamy na rzecz wspólnego dobra – przyszłości. Pragniemy bowiem, aby następne pokolenia miały dostęp do tych samych zasobów, z których korzystamy teraz.” – mówi Katarzyna Bartkiewicz, Digital Marketing Manager, Grupa Raben – „Wierzymy, że tak naprawdę każdy z nas, poprzez codzienne aktywności, ma wpływ na środowisko naturalne. Jeśli połączymy wspólne działania, przyczynimy się do stworzenia lepszego jutra dla nas i naszych dzieci.”
Dorośli troszczą się o przyszłość swoich dzieci, inwestują w ich naukę – zapisując do prywatnych szkół, wysyłając na lekcje muzyki, ucząc języków obcych od najmłodszych lat. Dbają o ich zdrowie zdecydowanie bardziej niż o własne. Jednocześnie generują szkodliwy dla zdrowia smog, niszczą ekosystemy, zasypując go śmieciami, przyczyniają się do efektu cieplarnianego, itd. Często nie zauważają korelacji pomiędzy kondycją środowiska naturalnego, na którą mają bezpośredni wpływ, a zdrowiem i samopoczuciem swoich dzieci.
Dlatego właśnie, 1 czerwca 2018, w Światowy Dzień Dziecka, Raben ruszył z nową kampanią pro-środowiskową „eco2way – po drodze z ekologią”. W ramach akcji przeprowadzony został eksperyment społeczny w Kolegium Edukacyjnym Poznańskiego Stowarzyszenia Oświatowego „Dębinka” z udziałem pedagoga oraz psychologa dziecięcego.
„Poprosiliśmy uczniów – przyszłe pokolenie, aby narysowali, jak wyobrażają sobie szczęśliwe chwile spędzone z rodziną. Następnie efekt ich pracy przedstawiliśmy rodzicom. Wynik? Ponad 90% dzieci swoje szczęśliwe chwile pokazało w towarzystwie środowiska naturalnego.” – wyjaśnia Katarzyna Bartkiewicz – „Film przedstawiający przebieg eksperymentu stał się tym samym podstawą całej kampanii społecznej.”
Główną ideą kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Akcja ma również wywołać u odbiorców chęć większego zaangażowania się w podstawowe działania związane z ochroną natury, w trosce o przyszłe pokolenia. Specjalnie dla jej potrzeb została stworzona dedykowana strona internetowa www.eco2way.com. Znajdują się na niej liczne ekoporady dla całej rodziny (w domu, samochodzie, podróży), jak również informacje na temat proekologicznych działań Grupy Raben. Kampanię wspierają influencerzy, którym ten temat też leży na sercu, są to: Oczekujac.pl, Szczęsliva.pl i Zuch.
Dodatkowo, w ramach kampanii ruszył konkurs na fanpage Grupy Raben, pod hasłem „Czy jesteście EKO Rodziną”, który ma zaangażować całe rodziny do przesyłania wpisów dotyczących tego, jak dbają o środowisko naturalne. Konkurs potrwa do 23.06.2018. Nagrodami są: oczyszczasz powietrza marki SHARP, książki o ekologii, a także drobne upominki dla dzieci.