Biedronka o idei zero waste i dobrych praktykach podczas 7. edycji Targów CSR

Panel dyskusyjny, specjalne stoisko oraz praktyki zgłoszone do raportu to program Biedronki na 7. Targi CSR Forum Odpowiedzialnego Biznesu, których jest partnerem. 12 kwietnia na stadionie PGE Narodowy w Warszawie pod hasłem „Biznes we współpracy” sieć będzie dzielić się swym doświadczeniem i edukować w zakresie działań na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Jednym z priorytetów sieci Biedronka jest rozwój modelu biznesowego w taki sposób, by na każdym etapie przeciwdziałać marnowaniu artykułów spożywczych. I to właśnie działaniom na rzecz ograniczania ilości trwonionej żywności poświęcony będzie panel dyskusyjny pt. „Zero waste! Jak zapobiegać problemowi marnowania żywności?” (godz. 14:40 – 15:30, sala konferencyjna w części wystawowej), do którego Biedronka zaprosiła ekspertów z różnych obszarów: przedstawicieli biznesu, organizacji pomocowych oraz firm doradczych.

– Obok działań operacyjnych, związanych z funkcjonowaniem sklepów Biedronka, podejmujemy także dodatkowe inicjatywy w obszarze przeciwdziałania marnowaniu żywności. Uruchomiliśmy system przekazywania artykułów spożywczych na cele charytatywne bezpośrednio z centrów dystrybucyjnych oraz wybranych sklepów. Żywność jest przekazywana na zasadzie darowizny partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Wśród produktów przekazywanych na ten cel znajdują się te, których termin przydatności wkrótce się kończy, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. W 2017 roku przekazaliśmy żywność o łącznej wartości ponad 6 mln zł – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, będącej właścicielem sieci Biedronka.

Sieć zaprasza także uczestników targów na stoisko wystawiennicze nr 43, stanowiące odwzorowanie sklepu Biedronka. Będzie można tam dowiedzieć się więcej o projektach społecznych firmy takich jak: propagowanie właściwych nawyków żywieniowych, ekologiczne rozwiązania stosowane w sklepach, czy zbiórki żywności.

Podczas tegorocznych Targów CSR odbyła się również premiera publikacji FOB – Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” – która stanowi przegląd najciekawszych przedsięwzięć firm i jednocześnie pokazuje trendy w polskim CSR. W tym roku w raporcie znajdą się opisy dwóch nowych inicjatyw JMP – „Partnerstwa z Caritas w Polsce” i „Przekazywania żywności Organizacjom Pożytku Publicznego” oraz ośmiu praktyk długoletnich: „Ekologiczni z natury”, „Młodzi projektanci dla Biedronki”, „Fundusz Stypendialny Natalii Partyki”, „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, „Nadzieja na Mundial”, „Zielona Kraina”, „Codziennie bądźmy razem” i „Partnerstwo dla zdrowia”. Dobre praktyki Biedronki, m.in. z obszarów środowiska, wspierania kultury i sportu oraz zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej, są regularnie od kilku lat uwzględniane w tej prestiżowej publikacji.

Jeronimo Martins Polska jest Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 2014 roku. Partnerstwo to kompleksowy program współpracy FOB z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.