Trudne warunki materialne, wykluczenie społeczne, ubóstwo i głód wciąż należą do codzienności milionów ludzi na całym świecie, w tym dzieci. Poprawa ich bytu wymaga interwencji i współpracy. Szczególną rolę w tym zadaniu może odegrać odpowiedzialny biznes. Przestrzenią do dyskusji na temat tego, jak pomagać, będą 7. Targi CSR organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, których patronem i wystawcą jest UNICEF Polska.
„Biznes we współpracy” to hasło siódmej edycji Targów CSR, czyli największego w Polsce wydarzenia poświęconego społecznej odpowiedzialności i zrównoważonemu rozwojowi. Te dwa zagadnienia są kluczowe w kontekście debaty o inicjatywach pomocowych. To właśnie zaangażowany społecznie biznes, budujący wartość dla swoich interesariuszy może być jednocześnie aktywny i skuteczny we współpracy na rzecz potrzebujących. O różnych formach wsparcia, projektach i możliwościach współpracy dowiedzą się zwiedzający Targi 12 kwietnia br. na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie (WSTĘP WOLNY; godz. 9 – 17).
Pomoc najmłodszym
Według danych UNICEF każdego dnia 16 000 dzieci na świecie umiera z powodu chorób, którym potrafimy zapobiegać. Szczególnie narażeni są najmłodsi żyjący na obszarach konfliktów zbrojnych i katastrof naturalnych. Często mają ograniczony dostęp do opieki medycznej, edukacji czy odpowiednich warunków wodno-sanitarnych.
– UNICEF to organizacja godna zaufania. Jako Ambasador Dobrej Woli byłem w zniszczonej wojną Syrii i widziałem, jak fantastyczną pracę wykonuje UNICEF oraz jak realnie zmienia na lepsze życie dzieci. Warto, aby świat biznesu angażował się we współpracę z UNICEF, bo dzięki temu obie strony odnoszą korzyści: firmy wzmacniają swój wizerunek i we współpracy z UNICEF mogą wypełniać misję ratowania zdrowia i życia dzieci – mówi Robert Korzeniowski, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, gość specjalny 7. Targów CSR.
Targi odpowiedzialnego biznesu
Włączenie firm w proces rozwiązywania współczesnych problemów, dotyczących również poprawy jakości życia dzieci i młodzieży, pozwala na wzmocnienie kompetencji i know-how partnerstw. Rozwija międzysektorową współpracę, a więc wpisuje się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu, zagadnienie, któremu poświęcone są 7. Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
– Na Targach spotkają się przedstawiciele różnych sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych, środowiska akademickiego. Wydarzenie to unikalne miejsce do zdobycia wiedzy, wymiany doświadczeń, nawiązania współpracy, a więc także rozwoju i wsparcia pomysłów, inicjatyw kierowanych do dzieci i młodzieży. Obok działalności UNICEF prezentowanej na targach, zwiedzający będę mogli zapoznać się z aktywnościami innych wystawców podejmowanymi w tym zakresie. Te inicjatywy polecam szczególnie, bo jakkolwiek banalnie to zabrzmi, ich wybory i postawy będą kształtować naszą przyszłość – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Podczas 7. Targów CSR swoje działania zaprezentuje około 70 wystawców. Wybrane atrakcje na stoiskach zostaną przygotowane z myślą o najmłodszych zwiedzających. Przykładowe z nich to strefa „Nauka jest fajna!”; wystawca ABC Czepczyński przedstawi założenia autorskiego projektu edukacji ekonomicznej – ABC Ekonomii, a firma Henkel zaprosi małych naukowców do poznania projektów „Eko-Odkrywcy” i „Świat Młodych Badaczy”.
Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie. Podczas 7. edycji wydarzenia w 2018 roku organizatorzy spodziewają się około 70 wystawców i 2000 zwiedzających.