W tym roku Grupa Muszkieterów, w której skład wchodzą sieci sklepów Intermarché i Bricomarché wesprze III edycję Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów, organizowanej przez Fundację Kolorowy Świat. Kampania zwracająca uwagę na problem Mózgowego Porażenia Dziecięcego, wystartowała 1 października 2017r. i potrwa przez cały miesiąc.
Mózgowym Porażeniem Dziecięcym dotkniętych jest 17 milionów osób na całym świecie. Niestety nasza świadomość i wiedza na temat tej choroby wciąż jest niewystarczająca. Dlatego Fundacja Kolorowy Świat już po raz trzeci organizuje kampanię, która przypomni czym jest MPD oraz która ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem marginalizacji potrzeb osób niepełnosprawnych.
Grupa Muszkieterów postanowiła wesprzeć tegoroczną, trzecią edycję akcji i w czasie jej trwania, tj. przez cały październik, będzie prowadzić kampanię informacyjną w swoich kanałach społecznościowych oraz poprzez stronę internetową www.muszkieterowie.pl.
– Realne zaangażowanie to ważny element działalności Grupy Muszkieterów, który już na stałe wpisał się w DNA naszej organizacji. Z tego też powodu postanowiliśmy przyłączyć się do akcji społecznej #17milionów i zamierzamy ją wspierać wykorzystując siłę i zasięgi naszych kanałów komunikacji – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Mózgowe Porażenie Dziecięce to choroba trudna zarówno dla dotkniętych nią dzieci, ale także dla ich rodziców. Mamy nadzieję, że wspólnie z Fundacją uda nam się zwiększyć świadomość o ich potrzebach, co zaowocuje silnym wsparciem społecznym.
Przez cały październik akcji będą towarzyszyć rozmaite wydarzenia. Już 6 października, w Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego, na zielono zabłysną zabytkowe obiekty, galerie i centra handlowe w całej Polsce. Organizatorzy zaplanowali cykl FlashMobów i wystaw fotograficznych przedstawiających bohaterów Kampanii. Do akcji przyłączyło się także wielu polskich artystów i znanych osobistości, które w mediach społecznościowych już wyraziły swoją solidarność.
– Zachęcamy naszych Klientów do popularyzowania akcji razem z nami. Wystarczy udostępnić post na jej temat na swoim profilu społecznościowym, albo dodać filtr #17milionów na swoje zdjęcie profilowe na Facebook. To drobny gest, który znaczy wiele –komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Dodatkowe informacje o Kampanii #17milionów znajdują się na stronie www.17milionow.pl