W zgodzie z otoczeniem – DHL Global Forwarding o działaniach CSR w Polsce

DHL Global Forwarding w Polsce od lat łączy działalność biznesową z zaangażowaniem prospołecznym, realizując różnego rodzaju projekty wspierające najbardziej potrzebujących, m.in. program „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej. Z kolei w zakresie ochrony środowiska DHL Global Forwarding był pierwszą globalną firmą w branży logistycznej, która wyznaczyła sobie cel ilościowego ograniczenia emisji CO2, a także pierwszym spedytorem, który uruchomił zieloną usługę dla frachtu morskiego. Do tej pory firma nie chwaliła się tym działaniami, ale po kilku latach przyszedł czas na ich podsumowanie.

 

– Zależy nam na aktywnym i odpowiedzialnym podejściu do relacji z pracownikami, społeczeństwem oraz współpracy z szeroko pojętym otoczeniem, którego DHL Global Forwarding jest integralną częścią. Z jednej strony planujemy działania spójnie z wytycznymi Grupy Deutsche Post DHL, z drugiej zaś strony akcje, które wspieramy są spontaniczną inicjatywą samych pracowników. Nie traktujemy jednak naszych kampanii CSR jako elementu polityki PR czy chwilowej mody. Jest to przemyślane działanie wpisane w strategię naszej firmy, wynikające z poczucia solidarności z najbardziej potrzebującymi. Naszą pomoc traktujemy nie jako obowiązek, a potrzebę serca – mówi Krzysztof Bielica, Prezes Zarządu DHL Global Forwarding w Polsce.

Jedna przesyłka = jeden posiłek

DHL Global Forwarding podejmując się nowych działalności w zakresie CSR bierze pod uwagę jej długofalowe skutki. Tak też było z włączeniem się w 2011 r. w akcję „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej. Celem inicjatywy DHL Global Forwarding pod nazwą „JEDNA PRZESYŁKA = JEDEN POSIŁEK” jest walka z niedożywieniem dzieci poprzez finansowanie obiadów w szkołach i świetlicach środowiskowych. DHL Global Forwarding przez cały rok zbiera fundusze na ten program.

– Za każdą zrealizowaną z DHL Global Forwarding przesyłkę, fundujemy jeden ciepły posiłek. Dzięki  temu zapewniliśmy dotąd blisko 400 tysięcy gorących posiłków. To bardzo realna pomoc, z której tylko w ostatnim roku skorzystało ponad 200 dzieci. Jest to najlepszy przykład wieloletniej współpracy, mającej na celu eliminowanie jednego z problemów społecznych występujących w Polsce, jakim jest niedożywienie wśród dzieci. Od szkół i świetlic, które wspieramy w ramach programu dożywiania, płynie bardzo pozytywny przekaz. Niejednokrotnie słyszymy, że dzięki „Pajacykowi” potrzebujące dzieci otrzymują posiłek, który jest ich jedynym ciepłym posiłkiem w ciągu dnia – wyjaśnia Krzysztof Bielica.

Zwieńczeniem corocznych wspólnych działań DHL Global Forwarding oraz PAH jest Bal Charytatywny, podczas którego licytowane są prace plastyczne zrobione przez dzieci z placówek objętych programem „Pajacyk”. Dzięki hojności zgromadzonych gości, zbierane są dodatkowe środki, które przekazywane są do PAH na wsparcie tego programu.

Dla dzieciaków

W tym roku DHL Global Forwarding dołączył do kolejnej inicjatywy na rzecz dzieci. Pracownicy firmy zorganizowali akcję „Biegamy dla Dzieciaków”, w ramach, której każdy przebyty przez pracownika kilometr to pieniądze, które firma przekazała dzieciom z domów dziecka na różne cele. Pracownicy DHL Global Forwarding wystartowali w sześciu biegach m.in. w warszawskim maratonie, w Biegu Rzeźnika po górach oraz w triathlonach. W sportową akcję zaangażowali się zarówno przedstawiciele Zarządu spółki jak i pracownicy z różnych regionów Polski: Warszawy, Łodzi, Wrocławia i Katowic. Dzięki przebytym kilometrom sfinansowano wakacje dla czwórki podopiecznych domów dziecka.

To nie wszystkie akcje, w które zaangażowani są lub inicjują pracownicy DHL Global Forwarding. Od kilku lat biorą też udział w Szlachetnej Paczce w oddziale w Łodzi, pomagają schroniskom na terenie kraju, domom samotnej matki. Firma co roku wspiera także SOS Wioski dziecięce m.in. Dom w Biłgoraju. Tradycją stał się także kiermasz w oddziale warszawskim DHL Global Forwarding, podczas którego pracownicy zgłaszają na licytację przygotowane własnoręcznie dania, a także swoje usługi (np. kurs xls, sesja fotograficzna etc.) oraz rękodzieła. Tylko dzięki tej akcji pomoc otrzymali uczniowie z warszawskiej szkoły dla dzieci z autyzmem oraz podopieczni z domu dziecka.

DHL Global Forwarding od lat współpracuje również z Żoliborskim Stowarzyszeniem „Dom Rodzina Człowiek” w ramach akcji „MAŁA WIELKA NAKRĘTKA”. We wszystkich oddziałach firmy w Polsce prowadzona jest zbiórka plastikowych nakrętek, starych telefonów komórkowych i komputerów. W akcję zaangażowani są pracownicy, ich rodziny oraz klienci DHL Global Forwarding. Zebrane rzeczy są sprzedawane firmom recyklingowym, a otrzymane środki finansowe Stowarzyszenie przeznacza na pomoc swoim podopiecznym – m.in. na finansowanie zakupu elektrycznych wózków inwalidzkich.

Zielone usługi DHL Global Forwarding

DHL Global Forwarding był pierwszą globalną firmą w branży logistycznej, która wyznaczyła sobie cel ilościowego ograniczenia emisji CO2. Dzięki optymalizacji środków transportu do 2020 roku firma zamierza zmniejszyć emisję CO2 powstałego w wyniku działalności o 30 proc. w porównaniu z poziomem z 2007 roku. DHL Global Forwarding jest także pierwszym spedytorem w branży, który uruchomił zieloną usługę z obniżonym poziomem emisji CO2 dla frachtu morskiego. Usługa Green Danmar – oferowana przez Danmar Lines NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier) – pozwala klientom wybrać przewoźnika, który emituje o 5 proc. mniej dwutlenku węgla niż średnia w branży. Ponadto, klient może zdecydować się na opcję połączenia tej usługi z rozwiązaniem kompensującym DHL i transportować swoją przesyłkę w sposób wolny od emisji dwutlenku węgla. Dzięki temu tylko na przestrzeni ostatnich kilku lat DHL Global Forwarding ograniczył emisję dwutlenku węgla we frachcie morskim o ponad 40 proc.

– Nasze działania doceniane są nie tylko przez pracowników oraz klientów. W tym roku redakcja „Rzeczpospolitej” przygotowała ranking firm z siedzibą w Polsce, które najwięcej inwestują w działalność prospołeczną. DHL Global Forwarding jako jedyna firma z branży TSL została wyróżniona. W tym roku otrzymaliśmy również najbardziej prestiżową nagrodę w Grupie Deutsche Post DHL – Złotą statuetkę CEO Award za projekt JEDNA PRZESYŁKA = JEDEN POSIŁEK. To dla nas ogromny zaszczyt oraz motywator do kontynuowania naszych działań – podsumowuje Krzysztof Bielica, dyrektor zarządzający DHL Global Forwarding w Polsce.

Zapisz