Sieć Biedronka wspiera czytelnictwo

0
37

Jak wynika z analiz Instytutu Badań Edukacyjnych 5 proc. dwunastolatków nie czyta żadnych książek – ani powieści, ani wierszy, nawet komiksów. Im starsze dzieci tym gorzej z czytaniem. Wśród piętnastolatków odsetek uczniów, którzy nie sięgają po książki sięga już 14 proc. Sieć Biedronka i znany wydawca książek dla dzieci „Zielona Sowa” połączyły siły, aby wspólnie walczyć ze spadającym czytelnictwem, organizując konkurs „Piórko 2015″ dla utalentowanych autorów i ilustratorów książek dla dzieci.

 

Nadrzędnym celem konkursu „Piórko 2015” jest powstrzymanie spadku zainteresowania książką dla dzieci. Służyć ma temu wsparcie kreatywności utalentowanych autorów i ilustratorów, którzy do tej pory tworzyli jedynie do szuflady.

W konkursie wyłonione zostaną najlepszy tekst i ilustracja spośród prac nadsyłanych przez autorów-debiutantów. Na nagrody dla najlepszych autorów przeznaczono łącznie 200 tys. złotych nagród.

Najlepsze prace pisarskie i ilustratorskie wyłoni kapituła, w której zasiądą m.in.: Bohdan Butenko – ilustrator książek dla dzieci, Jarosław Gugała – dziennikarz, Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci, Rafał Witek – autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci.

Zwycięski tekst i ilustracje zostaną wydane w formie książki w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy, która będzie do nabycia w placówkach sieci w całej Polsce.

Chcemy zachęcić rodziców do czytania dzieciom, chcemy podkreślić rolę czytania w rozwoju i edukacji najmłodszych, wreszcie – chcemy zachęcić wszystkich Polaków do sięgania po książki. Zależy nam także na promowaniu talentów literackich i plastycznych. Jako sieć działamy bardzo szeroko i dynamicznie. Mamy nadzieję, że dzięki obecności w ponad 900 miejscowościach, uda nam się dotrzeć z tą ideą do jak największego grona. 4 miliony klientów, którzy codziennie odwiedzają nasze sklepy, to ogromny potencjał komunikacyjny – tłumaczy Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR.

Jak wziąć udział w konkursie? W pierwszym etapie autorzy mogą nadsyłać prace za pośrednictwem strony internetowej www.piorko2015.biedronka.pl. Teksty powinny mieć objętość od 20 tys. do 60 tys. Wyniki tego etapu zostaną podane 11 czerwca. Zwycięska opowieść otworzy drugi etap konkursu skierowanego, na tych samych warunkach, do ilustratorów, których zadanie będzie polegało na przygotowaniu ilustracji do nagrodzonego tekstu. Wyniki drugiego etapu zostaną ogłoszone we wrześniu. Szczegóły konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“ oraz jego regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2015.biedronka.pl.