Ćwierć wieku innowacji spod znaku Procter & Gamble

P&G Gala 25 lat w Polsce

Procter & Gamble – jedna z największych firm FMCG oraz jeden z najważniejszych inwestorów zagranicznych w Polsce – świętuje ponad ćwierć wieku swojej obecności na polskim rynku. P&G od początku swojej obecności angażuje się w działania społeczne. Wolontariat pracowniczy, wsparcie dla osób w potrzebie, liczne programy edukacyjne dla młodzieży to kilka przykładów działań firmy w tym zakresie.

Jesteśmy dumni z tego, że Polska odgrywa istotną rolę w globalnej strukturze naszej firmy. Stworzyliśmy nie tylko tysiące miejsc pracy w naszych fabrykach, centrach usług biznesowych oraz planowania i logistyki, ale przez ponad ćwierć wieku obecności w Polsce wprowadziliśmy na rynek szeroki portfel innowacyjnych produktów, z których przynajmniej jeden można znaleźć w 9 na 10 polskich gospodarstw domowych. – powiedziała Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Procter & Gamble w Polsce

Koncern zainwestował dotychczas w Polsce blisko 4 miliardy PLN i utworzył ponad 3800 miejsc pracy, rozwijając nie tylko produkcję, ale też wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań i projektów.

W Warszawie ulokowane jest Biuro Główne P&G, fabryka pieluszek Pampers, Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS) oraz Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (PSC). W województwie łódzkim zlokalizowane są kolejne 2 fabryki firmy Procter & Gamble: fabryka Gillette w Łodzi oraz fabryka kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim. Produkty wyprodukowane w trzech polskich fabrykach P&G trafiają do 90 krajów na całym świecie.

Zaczynaliśmy w 1991 roku od otwarcia biura w Warszawie, które obecnie jest centralą dla Europy Centralnej i służy 80 milionom konsumentów w 9 krajach regionu. Trzy lata później na Targówku otworzyliśmy fabrykę pieluszek Pampers, aby następnie naszej działalności w Polsce nadać jeszcze większego rozmachu – dodaje Geraldine Huse.

Gratulacje od Prezydenta RP

Ćwierć wieku temu wiedza naszych zagranicznych partnerów o tym, kim jesteśmy oraz świadomość tego, jak wielki jest potencjał polskiej pracowitości, zaradności i kreatywności, nie była powszechna. Inwestycje nad Wisłą uważano za ryzykowne. Dlatego trzeba było przenikliwości, umiejętności przewidywania oraz wiary w Polskę i Polaków, aby inwestując tutaj nie ograniczać się jedynie do niezobowiązującej gry na rynkach finansowych, ale przeznaczać duże środki na długofalowy rozwój zakładów produkcyjnych. Wśród tych, którzy zdecydowali się na ten krok i postawili na Polskę znalazł się amerykański koncern Procter & Gamble – list od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy został odczytany podczas uroczystej gali przez Ministra Andrzeja Derę, Sekretarza Stanu.

Fabryka pampers na warszawskim Targówku

Fabryka pieluszek Pampers na warszawskim Targówku od 25 lat jest jednym z największych na świecie zakładów produkujących pieluszki tej marki. Każdego dnia z pieluszek wytwarzanych na Targówku korzysta 3 miliony dzieci – od Władywostoku po Kapsztad, w tym na wszystkich rynkach europejskich. Fabryka powstała w 1994 roku, była wówczas jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce po transformacji, dając ważny sygnał innym potencjalnym inwestorom.

P&G uwierzyło w gospodarczy potencjał niepodległej Polski

Początki P&G w Polsce, zbiegają się z momentem trudnej transformacji polskiej gospodarki i pierwszych kroków Polaków na wolnorynkowym gruncie. Firma P&G już w 1991 roku otworzyła Biuro Główne w Warszawie, rozpoczynając tu swoją działalność. Dzięki temu na wystawach i sklepowych półkach pojawiły markowe produkty P&G – proszki do prania Ariel i Vizir, szamponyPantene Pro V i Head & Shoulders, płyny do płukania Lenor, pieluszki jednorazowe Pampers, środki do ochrony kobiecej marki Always.

„Z pewną taką nieśmiałością…”

Wejście P&G na polski rynek to również ważny rozdział w historii polskiego rynku reklamowego. W telewizji zaczęły się pojawiać reklamy sztandarowych produktów P&G, a wiele powiedzeń z reklam weszło szybko do języka potocznego.

P&G i akcja „Podaruj dzieciom słońce”

Pod koniec lat 90 P&G rozpoczął w Polsce projekt „Podaruj dzieciom słońce”. Była to pierwsza na tak dużą skalę akcja marketingu społecznego. Połączono sprzedaż z darowizną na cele charytatywne. Beneficjentami byli podopieczni fundacji Polsat. Firma prowadzi też wiele innych działań społecznych – od wolontariatu pracowniczego, przez programy edukacyjne, po pokoje dla mam w szpitalach pediatrycznych.

Działalności biznesowej P&G towarzyszy szczególna troska o środowisko naturalne. Polska była drugim krajem na globalnej mapie P&G, w którym wszystkie zakłady produkcyjne osiągnęły status „zero odpadów produkcyjnych trafiających na wysypiska”, co oznacza, że wszystkie powstałe w nich odpady produkcyjne są przetwarzane lub poddawane recyklingowi. Także wyroby P&G pomagają na co dzień konsumentom dokonywać odpowiedzialnych wyborów, np. kapsułki ariel pozwalają uzyskać doskonałą jakość prania, już w temperaturze 30 st. C.], co z kolei przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii podczas prania nawet o 50 %.

Polityka równych szans

Firmę P&G wyróżnia również konsekwentnie prowadzona polityka równych szans rozwoju dla pracowników – kobiet i mężczyzn. Niemal co druga osoba zatrudniona na stanowisku menadżerskim (47%) to kobieta. Wśród kadry kierowniczej odsetek ten wynosi 55% i jest wyraźnie wyższy niż obecnie w polskiej gospodarce oraz – co równie istotne – od lat utrzymuje się na wysokim poziomie.

P&G chce nadal być ważnym inwestorem i partnerem dla polskiej gospodarki, a Polska pozostaje dla firmy jednym z kluczowych centrów rozwoju innowacyjnych rozwiązań na świecie.