Wrzesień to światowy miesiąc świadomości nowotworów dziecięcych. W tym celu przez najbliższe tygodnie Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” prowadzi kampanię „Złota Wstążka”, której celem jest zwiększenie świadomości onkologii dziecięcej oraz wsparcie skutecznego leczenia chorych dzieci. Patronem medialnym inicjatywy została ponownie „Gazeta Wyborcza” oraz serwis Wyborcza.pl, który na znak zaangażowania na początku miesiąca dodał do swojego logotypu symbol akcji – złotą wstążkę. Prócz tego w serwisach grupy Wyborcza oraz na łamach dziennika publikowane będą teksty o wyzwaniach stojących przed onkologią i o metodach pomocy dzieciom chorym na raka.
Każdego roku na białaczkę leczonych jest w Polsce ponad 2 tysiące dzieci, a 10 tysięcy wymaga monitorowania stanu zdrowia. Choroba ta stanowi prawie 30% wszystkich zachorowań na raka wśród osób przed ukończeniem osiemnastego roku życia.
Jednak białaczka to nie wyrok. Dziś ponad 85% małych pacjentów szpitali onkologicznych wraca do zdrowia, a może być ich jeszcze więcej. Dlatego Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” wraz z partnerami: organizacją Childhood Cancer International Europe, Fundacją Ronalda McDonalda Polska, Fundacją DKMS i Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych przez cały wrzesień prowadzić będzie społeczną kampanię edukacyjną „Złota Wstążka”, nad którą patronat medialny objęła „Gazeta Wyborcza” i Wyborcza.pl.
Celem zaangażowania „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl jest zwrócenie uwagi na to, jakie zmiany są potrzebne w polskim systemie ochrony zdrowia, by skuteczniej leczyć nowotwory dziecięce. Dlatego przez cały czas trwania kampanii na łamach dziennika oraz magazynu „Wysokie Obcasy” i w serwisach internetowych Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl będą ukazywać się materiały redakcyjne dotyczące m.in. faktów i mitów związanych z białaczką, jak również historie osób, które wygrały z chorobą.
Prócz tego publikowane będą wywiady z ekspertami z Katedry i Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu, Kliniki Hematologii, Onkologii i Transplantologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie, a także Ponadregionalnego Centrum Onkologii Dziecięcej „Przylądek Nadziei”. W geście solidarności Wyborcza.pl w dniach 1 i 2 września 2021 r. do swojego logotypu dołączy złotą wstążkę.
Kampania „Złota Wstążka” realizowana będzie od 1 do 30 września 2021 r. w mediach tradycyjnych, internecie i mediach społecznościowych. W jej trakcie, 15 września w Warszawie, zorganizowana zostanie debata specjalistów w dziedzinie onkologii dziecięcej, poświęcona leczeniu białaczki w Polsce i na świecie: wyzwaniom, jakie stoją i mogą pojawić się przed medycyną oraz perspektywom rozwoju i skuteczności terapii.
Inicjatorem kampanii „Złota Wstążka” jest Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, która od 30 lat wspiera dzieci cierpiące na choroby nowotworowe. Jej działania mają na celu zwiększenie świadomości onkologii dziecięcej w całej Polsce oraz zaangażowanie jak największej liczby osób, firm i instytucji we wsparcie skutecznego leczenia dzieci chorych na nowotwory. To właśnie z inicjatywy fundacji powstała jedna z najnowocześniejszych klinik dla dzieci w Polsce – „Przylądek Nadziei” we Wrocławiu.
Więcej informacji: zlotawstazka.pl