Z nowym rokiem nowym krokiem… po Godło „Teraz Polska”

W tym roku biało-czerwone Godło „Teraz Polska” po raz 32. trafi do firm tworzących polskie produkty i usługi najwyższej jakości. Będzie „doradzać” milionom klientów w dokonaniu właściwego wyboru podczas zakupów, bo wyróżnia produkt w sposób wyjątkowo skuteczny – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Od pierwszej edycji Konkursu „Teraz Polska”, która odbyła się w 1993 r., oceniliśmy ponad 6 tys. zgłoszeń reprezentujących wszystkie branże polskiej gospodarki. Nagrodzono ponad 800 laureatów. Najwięcej nagród zdobyli przedstawiciele sektora budowlanego, spożywczego i chemii przemysłowej. O Godło „Teraz Polska” mogą ubiegać się zarówno małe, lokalnie działające firmy, jak i największe polskie marki. Wynika to z faktu, że nagroda jest przyznawana za jakość produktu lub usługi, a nie wielkość przedsiębiorstwa. Wśród laureatów można znaleźć firmy, które kilkakrotnie startowały i wygrywały w Konkursie. Pięciokrotnym laureatem jest Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole. Inni rekordziści, jak Mokate, Gerlach, Spółdzielnia Lazur czy Prote – Technologie dla Środowiska, zdobyli Godło czterokrotnie, dla czterech różnych produktów. To najlepszy dowód, że znak ten pełni rolę efektywnego narzędzia marketingowego i przynosi laureatom realne korzyści.
Konkurs „Teraz Polska”, choć istnieje prawie 30 lat i nagradza produkty oraz usługi za ich jakość, cały czas efektywnie podąża za zmieniającymi się wyzwaniami. Gdy u zarania transformacji ustrojowej brakowało u nas nowoczesnych, trwałych, dobrze zaprojektowanych produktów wysokiej jakości, Godło „Teraz Polska” wyróżniało firmy wytwarzające dobra o takich właśnie cechach. Dziś klienci mają coraz większe oczekiwania, a Konkurs „Teraz Polska” wciąż odpowiada na ich potrzeby. Obecnie jakość nie jest definiowana już tylko przez wygląd, trwałość i niezawodność produktów. Istotne jest także, w jakich warunkach zostały wyprodukowane, jaki mają wpływ na środowisko, czy spełniają ważne potrzeby społeczne, czy są nowoczesne i użyteczne. I właśnie takie produkty obecnie nagradzane są Godłem „Teraz Polska”, a rzetelność procedur i zasady Konkursu powodują, że jest to znak cieszący się największą rozpoznawalnością i zaufaniem na polskim rynku.
Godło „Teraz Polska” to wyjątkowe narzędzie marketingowe. Należy do najlepiej rozpoznawalnych znaków promocyjnych w Polsce. Według badań zrealizowanych w październiku 2021 r. przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku ponad 78 proc. respondentów prawidłowo rozpoznaje znak „Teraz Polska”. Ich odpowiedzi potwierdzają wysoką rozpoznawalność Godła i jego skuteczność jako narzędzia promocyjnego wspierającego sprzedaż i markę posługującej się nim firmy. Aż 87,8 proc. badanych uważa, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania polskich produktów i usług wysokiej jakości, zaś 77 proc. zadeklarowało, że ów znak umieszczony na opakowaniu produktu zachęca ich do zakupu.
Co tak naprawdę Godło „Teraz Polska” daje firmom? Mniejszym pomaga w promocji. A co daje największym rynkowym liderom, których nie brak wśród laureatów? Duże firmy startują po Godło, gdyż dzięki niemu w prosty i czytelny sposób komunikują swoim odbiorcom, że polska jakość jest ich priorytetem. Jest to szczególnie istotne wobec deklaracji Polaków, którzy przedkładają jakość nad cenę produktu i mają świadomość, że ich decyzje zakupowe mają bezpośredni wpływ na stan polskiej gospodarki. Uważam, że kwestie te są ważne zarówno dla właściciela małej rodzinnej firmy, działającej lokalnie, jak i dla osoby zarządzającej dużym przedsiębiorstwem.
Zachęcam właścicieli, prezesów, menedżerów do zgłaszania swoich produktów i usług do 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Udział w niej powinien być naturalną konsekwencją dla wszystkich, którzy w prowadzeniu działalności gospodarczej kierują się wartościami i kreatywnością oraz oferują produkty i usługi mogące stać się niezaprzeczalną wizytówką polskiej gospodarki.
Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”