Ze względu na poważne uszkodzenia słonecznego samolotu, drużyna Solar Impulse 2 musiała zakończyć na Hawajach swoją epicką podróż dookoła świata. Po dłuższej przerwie pomyślnie zainstalowano nowe baterie, a pierwsze loty prowadzone przez pilota testowego zakończyły się powodzeniem. Seria lotów próbnych będzie kontynuowana w celu potwierdzenia, że zarówno samolot, jak i piloci są gotowi do wznowienia misji. Pierwsza możliwa próba ponownego startu Solar Impulse 2 z Hawajów w kierunku Stanów Zjednoczonych została zaplanowana na 15 kwietnia 2016.
Punkt kontrolny w Monako został ponownie postawiony w tryb pełnej gotowości. MCC jest kluczowym ogniwem, zapewniającym powodzenie lotu dookoła świata. To właśnie tam podejmowane są decyzje o starcie oraz ustalane są trasy dla każdego etapu misji. Martin Pfister z firmy Schindler – głównego partnera misji, ponownie będzie wspierał Solar Impulse jako główny inżynier elektryk.
Ustalanie trasy
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pierwszych lotów aż do Hawajów, drużyna Solar Impulse zdecydowała nie ustalać z wyprzedzeniem proszę o inne słowo planu całej trasy, aby pozostawić ją elastyczną i otwartą na zmiany, tak daleko jak to możliwe. Ma to służyć jak najlepszemu dostosowaniu kierunków lotu do panujących warunków atmosferycznych. Ostateczny termin lotu oraz trasa może zostać potwierdzona maksymalnie z 24-godzinnym wyprzedzeniem.
Miejsca docelowe
Ze względu na nie ustaloną z góry trasę lotu, współrzędne lądowania samolotu będą komunikowane z krótkim wyprzedzeniem. Niemniej jednak, wszystkie możliwe miejsca docelowe pozostają w kontakcie z ekipą, a dla każdego z nich zostanie opracowany indywidualny plan lądowania.Wyjątkiem jest Nowy Jork, gdzie miejsce lądowania jest potwierdzone, a także Abu Dhabi, gdzie zakończy się misja Solar Impulse.