Proszę się nie bać tytułu i nie rezygnować z dalszej lektury mojego wpisu: nie będzie nic o partiach, liczeniu głosów, o tym, kto wygrał, a kto wygrać powinien. Nic z tych rzeczy. Zero polityki, a za to informacja o innych wyborach, które łączą, a nie dzielą, i o wyniku, na który nikt nie powinien narzekać. W zeszły poniedziałek, 17 listopada, ogłoszono wyniki VI edycji Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Organizatorami tego wydarzenia są Krajowa Izba Gospodarcza i Fundacja „Teraz Polska” – relacjonuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Zawsze, kiedy jestem pytany o „Pracodawcę”, podkreślam, że to inicjatywa naprawdę unikalna. W tym konkursie wyróżniani są liderzy rynku w różnych branżach, którzy są najlepsi także w innym obszarze – w zakresie polityki pracowniczej. Nie znaczy to, że wśród średnich i małych firm nie ma podmiotów, które zasługują na duże uznanie. Jednak to rynkowi liderzy mają nie tylko większe możliwości działania, ale także powinność, by dobre wzorce promować na całym rynku. Godny zaufania pracodawca nie tylko stosuje przemyślaną politykę pracowniczą, lecz zachęca do naśladowania. Pokazuje, że dzisiaj nie ma sensu dyskusja, czy warto stosować takie rozwiązania, ale jak to efektywnie robić.
W tegorocznej edycji kapituła, zrzeszająca m.in. przedstawicieli uczelni wyższych, think-tanków i organizacji pozarządowych wybierała zgłoszenia firm z trzech branż: kolej, spółdzielcze instytucje finansowe i media. Laureatami zostali odpowiednio: PKP Cargo, Towarzystwo Finansowe SKOK SA i Edipresse Polska. Dodatkowo zdecydowano się uhonorować dwójkę dziennikarzy, aktywnie promujących dobrą politykę pracowniczą i CSR – Sylwestra Sacharczuka z „Pulsu Biznesu” i Marzenę Mazur z Radia TOK FM.
Z całego serca gratuluję wszystkim uhonorowanym wyróżnieniami. Promocja odpowiedzialnej polityki pracowniczej leży bowiem w interesie samych przedsiębiorców. Myślę, że fakt, iż z roku na rok coraz więcej Polaków ma pozytywną opinię o przedsiębiorcach, jest między innymi efektem coraz większej aktywności pracodawców w tym obszarze. Ta aktywność daje pracownikom poczucie wartości i uświadamia, że mogą być ważnymi partnerami. Przecież skoro się w pracownika inwestuje, to znaczy, że jest on dla firmy wartością. Tym samym stopniowo odchodzą w przeszłość stereotypy o wiecznej walce wyzyskiwanych i wyzyskiwaczy.
Coroczny wybór laureatów Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” stał się dobrą tradycją. Powtarzajmy te wybory co roku, a grono laureatów niech stale rośnie!