Kampania „Pluszaki dla Edukacji” od 13 lat angażuje klientów wszystkich sklepów IKEA wokół idei zwiększania dostępu do edukacji wśród najmłodszych, w najbiedniejszych regionach świata. To, w jaki sposób realizowana jest pomoc, zobaczyli na własne oczy polscy pracownicy IKEA, którzy odwiedzili w tym roku Kambodżę – jeden z 46 najbardziej potrzebujących krajów.
To już kolejna odsłona akcji „Pluszaki dla Edukacji”, którą IKEA rokrocznie realizuje w swoich sklepach na całym świecie. W ubiegłym roku dzięki niej udało się zebrać globalnie ponad 10 mln euro, a od początku trwania projektu już przeszło 77 milionów euro. Dzięki temu wsparcie otrzymało ponad 11 milionów dzieci z najbiedniejszych regionów świata.
„To niesamowite uczucie ogłaszać start kolejnej edycji akcji ‘Pluszaki dla Edukacji’. Przede wszystkim dlatego, że to już 13 jej odsłona, a jak obserwujemy każda kolejna cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów i entuzjazmem wśród naszych pracowników. W Polsce tegoroczna kampania jest też wyjątkowa z innego względu. W tym roku po raz pierwszy pracownicy IKEA mieli możliwość zobaczenia w jaki sposób środki finansowe pozyskiwane podczas kampanii wykorzystywane są w ramach projektów edukacyjnych w krajach najbardziej potrzebujących. Pięciu pracowników odwiedziło w maju Kambodżę, gdzie wizytowali szkoły, które są beneficjentami tej pomocy oraz mieli okazję porozmawiać z ich uczniami i nauczycielami. Swoimi wrażeniami i doświadczeniami podzielili się już ze współpracownikami z naszych sklepów w całej Polsce, aby łatwiej im było zrozumieć, dlaczego każdy pluszak ma tak wielkie znaczenie” – powiedziała Agata Czachórska, P.O. Kierownika ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Kogo wspiera IKEA?
Środki finansowe zebrane w sklepach IKEA w ramach kampanii trafiają do IKEA Foundation – globalnej organizacji charytatywnej, której celem jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom z najbiedniejszych regionów świata. Fundacja nie działa jednak sama. Partnerują jej m.in. dwie światowe organizacje, które o potrzebach dzieci wiedzą wszystko – UNICEF i Save the Children. To one decydują gdzie przekazane zostaną środki finansowe pozyskane w ramach kampanii.
„W ubiegłym roku środki przekazane przez IKEA Foundation trafiły do 18 najbardziej potrzebujących krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do edukacji. Pieniądze te pomogły w sfinansowaniu szkoleń dla nauczycieli i materiałów edukacyjnych. Warto zaznaczyć, że dzięki jednemu pluszakowi (1 euro) finansowane są podstawowe zestawy szkolne, czyli zeszyt i 30 ołówków. Z kolei pięć pluszaków (5 euro) pozwala na zakup zeszytu ćwiczeń, który obejmuje wszystkie przedmioty i kilka poziomów nauczania” – powiedziała Katarzyna Kordziak-Kacprzak, Dyrektor ds. Fundraisingu UNICEF Polska.
Każdy może pomóc
Aby w Kambodży i w innych ubogich krajach dzieci miały szansę na edukację w godnych warunkach, potrzebna jest pomoc nas wszystkich – osób, dla których prawo do edukacji jest czymś naturalnym. Dlatego IKEA przez najbliższe dwa miesiące zachęcać będzie swoich klientów do włączenia się w akcję. Wystarczy w okresie 8 listopada 2015 – 2 stycznia 2016 roku nabyć dowolnego pluszaka, książeczkę lub grę dla dzieci. 1 euro z każdej zakupionej tego typu zabawki przeznaczone zostanie na cele IKEA Foundation.
Wyjątkowe pluszaki
W tym roku kolekcja pluszaków IKEA będzie wyjątkowa. Znalazły się w niej bowiem zabawki zaprojektowane przez dzieci, które zwyciężyły w ubiegłorocznym konkursie „Mazania się spełniają”. 10 najciekawszych zdaniem jury projektów zostało zrealizowanych i trafiło do sprzedaży w sklepach IKEA na całym świecie. W tym roku kolejni mali artyści będą mogli stworzyć swoje wymarzone pluszaki. Ruszyła bowiem kolejna edycja konkursu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: IKEA.pl/PluszakiDlaEdukacji