Mając na uwadze komfort osób o szczególnych potrzebach, Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach.
Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.
Szacuje się, że w Polsce ponad 30 tys. osób jest chorych na autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Spotykają się one z wieloma wyzwaniami codzienności, np. niepewnością grawitacyjną, lękiem przed upadkiem, lękiem wysokości, problemem z oceną odległości i przestrzeni czy nadwrażliwością na bodźce świetlne lub dźwiękowe.
Z myślą o tych osobach Carrefour rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9:00 do 10:00, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.
– Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 r. przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju – mówi Barbara Kowalska, dyr. ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. – Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.
Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.
Lista sklepów, w których obowiązują ciche godziny:
Hipermarket Carrefour Bydgoszcz, ul. Skarżyńskiego 2
Hipermarket Carrefour Chorzów, ul. Parkowa 20
Hipermarket Carrefour Grudziądz, ul. Konarskiego 45
Hipermarket Carrefour Jaworzno, ul. Wojska Polskiego 2D
Hipermarket Carrefour Katowice, ul. Roździeńskiego 200
Hipermarket Carrefour Krosno, ul. Krakowska 187
Carrefour Market Opoczno, ul. Słowackiego 2
Carrefour Market Opole, ul. Niemodlińska 21
Carrefour Market Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Iłżecka 85
Hipermarket Carrefour Piła, ul. 14 Lutego 26
Hipermarket Carrefour Poznań, ul. Solidarności 47
Carrefour Market Rawa Mazowiecka, ul. Tomaszowska 8a
Hipermarket Carrefour Sochaczew, ul. Warszawska 119
Hipermarket Carrefour Stojadła, ul. Warszawska 61
Carrefour Market Swarzędz, ul. Graniczna 61
Hipermarket Carrefour Szczecin, ul. Wiosenna 32
Hipermarket Carrefour Tomaszów Mazowiecki, ul. Jana Pawła II 22
Hipermarket Carrefour Toruń, ul. Olsztyńska 8
Carrefour BIO Warszawa, ul. Pełczyńskiego 5
Hipermarket Carrefour Warszawa, ul. Wołoska 12
Hipermarket Carrefour Zawada, ul. Dębowa 1
Carrefour Market Żyrardów, ul. 1 Maja 43.
Źródło: Carrefour Polska