Właściciel sieci sklepów Biedronka w gronie największych firm Europy Środkowo-Wschodniej

Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła8. miejsce w zestawieniu „500 Największych Firm w Europie Środkowo – Wschodniej”. W kategorii sieci handlowych po raz kolejny uplasowała się na pozycji lidera regionu. VIII edycję międzynarodowego rankingu przygotowała firma doradcza Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita”.

 

Dzięki przychodom ze sprzedaży, które wyniosły w 2013 r. ok. 32 mld złotych (ok. 7,7 mln euro), firma Jeronimo Martins Polska zajęła 8. miejsce w rankingu TOP CE 500, awansując aż o cztery pozycje w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem.

Wyniki rankingu potwierdzają silną pozycję Jeronimo Martins Polska w Centralnej i Środkowej Europie. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju sieci sklepów Biedronka, liczącej już blisko 2500 placówek w ponad 900 miejscowościach, pozwoliła spółce zanotować w 2013 roku wzrost obrotów liczony w euro na poziomie 13 procent, co stanowi najlepszy wynik nie tylko w ścisłej czołówce, ale w dwudziestce najwyżej notowanych przedsiębiorstw tegorocznej edycji. Jeronimo Martins Polska jest też jedyną spółką z branży handlowej, która znalazła się w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Jest to już ósma edycja rankingu firmy Deloitte prezentującego 500 przedsiębiorstw z regionu Europy Środkowo – Wschodniej, które osiągnęły najwyższe przychody ze sprzedaży. W zestawieniu uwzględnione zostały firmy pochodzące z 18 krajów.

Jeronimo Martins Polska jest jedną z największych polskich firm i najcenniejszych marek. Jej dynamiczny rozwój był wielokrotnie doceniany w rankingach zestawiających największe przedsiębiorstwa w Europie i w Polsce. Jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”. Znalazła się także na 8. pozycji w najnowszym rankingu największych płatników podatku CIT dziennika „Puls Biznesu”, zajmując jednocześnie pierwsze miejsce wśród sieci handlowych.