C&A chce, żeby zrównoważony rozwój był prosty. Dla wszystkich. Zostanie to zrealizowane dzięki szerokiemu wachlarzowi zrównoważonych kolekcji ubrań we wszystkich rozmiarach – łatwych do nabycia, o wysokiej jakości i dobrze dopasowanych – oraz dzięki utrzymywaniu właściwej relacji jakości do ceny.
W 2020 roku termin #wearthechange z hasła C&A dotyczącego zrównoważonego rozwoju stało się ogólnym hasłem firmy. Zachęca ono wszystkich do tego, aby byli częścią zmian i aktywnie przyłączyli się do tej kampanii. Uproszczenie zrównoważonego rozwoju jest krokiem do przodu: 67% produktów C&A już dziś jest bardziej zrównoważonych. Do końca 2025 roku 100% bazowych materiałów marki będzie bardziej zrównoważonych.
„Hasło Bądź eko. Z nami to proste. oznacza, że oferujemy naszym klientom zrównoważoną modę bez żadnych kompromisów”, twierdzi Maik Kleinschmidt, dyrektor ds. marketingu w C&A w Europie. „Chcemy, żeby wszyscy wiedzieli, że nie muszą przepłacać lub długo szukać stylowych, zrównoważonych ubrań. Oferuje je C&A – każdego dnia. Upraszczamy zrównoważony rozwój tak, jak to tylko możliwe – dla naszych klientów i lepszego świata!”
Aby pokazać, że zrównoważony rozwój nie musi być skomplikowany, C&A wdraża różne projekty i inicjatywy w tym obszarze tematycznym pod hasłem „Bądź eko. Z nami to proste.”. Pierwszy krok to nowa strona internetowa firmy dotyczącej zrównoważonego rozwoju, która jest połączona ze sklepem internetowym. Z początkiem lata 2021 roku prowadzonych będzie więcej kampanii w mediach społecznościowych z naciskiem na zrównoważony rozwój oraz m.in. kampania 360 stopni promująca kolekcję strojów kąpielowych wyprodukowanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Taka komunikacja będzie odbywać się nie tylko online, ale również będzie widoczna we wszystkich sklepach C&A.
Wszystkie informacje od C&A na temat inicjatyw, działań i materiałów związanych ze zrównoważonym rozwojem dostępne są na nowej stronie internetowej od 5 maja 2021 roku. To przejrzysta, a zarazem zróżnicowana prezentacja działań C&A w zakresie zrównoważonego rozwoju – zaczynając od czterech najważniejszych dla firmy kwestii:
- Biobawełna
Od sześciu lat C&A jest jednym z największych na świecie nabywców certyfikowanej bawełny organicznej. C&A chce mieć duży wpływ na sektor bawełny organicznej na całym świecie i wzmacniać go – dlatego też marka wspiera również inicjatywy, które pomagają rolnikom uprawiającym bawełnę w tradycyjny sposób w prowadzeniu bardziej zrównoważonych upraw. - Recykling
W swoich kolekcjach C&A wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu takie jak poliester, nylon, bawełna, wełna, a nawet kaszmir. „Ponieważ moda z recyklingu jest lepsza dla Ciebie i naszej przyszłości” – chroni zasoby naturalne. Sieci rybackie, butelki plastikowe lub stare jeansy z lat 80 – wszystkie te rzeczy zostały wyprodukowane z cennych materiałów. Wszystkie mogą zostać wielokrotnie wykorzystane. - Moda cyrkularna
Moda cyrkularna ma znaczenie dla C&A. Firma wyprodukowała już 4 miliony artykułów z certyfikatem Cradle to Cradle™. Jednak dla firmy C&A ważne jest również to, żeby ubrania do niej wracały, a nie były marnowane. Dlatego też sprzedawca detaliczny w 2018 roku wdrożył inicjatywę „We Take It Back” – i dał ponad 3 milionom kilogramów starych ubrań nowe życie. - Społeczność
W społeczności C&A wszyscy są mile widziani. Działalność firmy oparta jest na rodzinnych wartościach takich jak szacunek, miłość i odpowiedzialność – oraz na przyjemności dzielenia się z innymi. Dlatego też firma była jedną z pierwszych, które zdemokratyzowały modę i zaczęły tworzyć produkty dostępne dla większości ludzi. Co więcej, firma wspiera wiele projektów skupiających się na akceptacji własnego ciała (body positivity) i umacnianiu pozycji kobiet.
Źródło: C&A