„Moc działania razem” – pod tym hasłem Fundacja Orange przyjęła 140 szkół do programu MegaMisja i 140 szkół do #SuperKoderów. Uczniowie i uczennice z całej Polski, od września będą wzmacniać zdrowe nawyki cyfrowe, współpracować i działać zespołowo.
To już ósma edycja programów, w których udział wzięło ponad 2 tys. szkół z całej Polski, w tym placówki z małych miejscowości i wsi oraz takie, gdzie dostęp do tego typu inicjatyw jest mniejszy. Aby zgłosić się do programów, nauczycielki i nauczyciele musieli przygotować wraz z uczennicami i uczniami pracę, której temat brzmiał „Zaproś MegaMisję/#SuperKoderów do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij dlaczego chcesz być w naszym programie”. Zakwalifikowane szkoły zaskoczyły kreatywnością i od września rozpoczną nową edukacyjną przygodę. Skorzystają wszyscy – uczniowie, nauczyciele, jak i same szkoły, które otrzymują nagrody oraz granty na zakup sprzętu, który posłuży realizacji programów oraz innym projektom w przyszłości.
Zaproszenie do tegorocznej edycji przebiegało pod hasłem „Moc działania razem”. To właśnie na współpracę i naukę w grupie stawia zarówno MegaMisja, jak i #SuperKoderzy. W Fundacji Orange łączymy naukę obu tych kompetencji przyszłości. Edukacja nt. bezpieczeństwa w sieci w MegaMisji, czy nauka podstaw programowania w #SuperKoderach – odbywa się poprzez współpracę, wspólną refleksję i zabawę. Scenariusze zajęć zachęcają do innej formuły pracy niż ta tradycyjna – w ławkach. Atrakcyjne lekcje to większa motywacja dzieci, które szybciej się uczą, a jednocześnie doświadczają, jak ważne jest działanie razem – tłumaczy Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.
W programie MegaMisja dla klas 1-3 uczniowie poznają takie kwestie, jak: krytyczne podejście do treści w sieci, netykieta, ochrona prywatności, zachowanie bezpieczeństwa, wartościowe spędzanie czasu przed ekranami czy dbanie o cyfrową równowagę. Wszystko w formie angażującej zabawy, w której dzieci pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika.
W programie #SuperKoderzy dla klas 4–8 uczniowie budują roboty, tworzą stacje pogodowe, kodują – rozwijając kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Zajęcia – w zależności od wybranej przez nauczyciela ścieżki – odbywają sią na lekcjach takich jak historia, język polski, muzyka, matematyka, lekcje przyrody czy język obcy, a także w szkołach specjalnych i klasach integracyjnych.
Oba programy wpisują się w podstawę programową. Rozpoczną się we wrześniu i będą toczyć się przez cały rok szkolny. Zajęcia będą prowadzone przez nauczycielki i nauczycieli na podstawie gotowych scenariuszy lekcji.
Więcej: https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/ktore-szkoly