Uniwersytet Sukcesu dla kobiet – rusza druga edycja

Według badań przeprowadzonych przez fundację Digital University, młode kobiety opuszczające domy dziecka i placówki opiekuńczo-wychowawcze nie mają pomysłu na swoją przyszłość zawodową. W Dzień Kobiet Amazon rozpoczął współpracę przy Uniwersytecie Sukcesu – projekcie, który wesprze je w skutecznym wejściu na rynek pracy.

Ponad 120 uczestniczek z całej Polski dostanie szansę udziału w II edycji Uniwersytetu Sukcesu. Program jest skierowany do młodych kobiet (18-25 lat) opuszczających domy dziecka, placówki opiekuńczo wychowawcze oraz znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Uczestniczki wezmą udział w wakacyjnych warsztatach, które ułatwią im wejście na rynek pracy. W ramach projektu będą zdobywać praktyczną wiedzę na temat rekrutacji, prawa pracy, metodyki agile/scrum czy konkretnych ścieżek zawodowych.

Uniwersytet Sukcesu – zajęcia i spotkania

20 młodych kobiet zakwalifikowanych do finału Uniwersytetu Sukcesu weźmie udział w zajęciach i spotkaniach z mentorami, a następnie w kursach online, dzięki którym będą mogły kształcić się w jednej z trzech wybranych ścieżek kariery. Będą to: Akademia Programistki, Akademia Blogerki oraz Akademia Digital Marketerki. Dla pozostałych uczestniczek Amazon przygotował specjalny program zajęć, obejmujący m.in. warsztaty z zarządzania czasem, planowania projektów i technik skutecznego uczenia się oraz kompetencji STEM.

– To dla nas bardzo ważne, że partnerzy angażujący się w działania w ramach Uniwersytetu Sukcesu mają realną potrzebę czegoś, co nazywam „dobrosprawczością” – komentuje Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University. – Cieszę się, że Amazon będzie uczestniczył w tym projekcie nie tylko jako sponsor, ale również merytorycznie. To dobrze, że uczestniczki otrzymają szansę poznania firmy i spotkania jej managerów, a niektóre z nich – pracy w Amazon.

Młode kobiety będą miały okazję spotkać się z doświadczonymi koleżankami z Amazon, zarazić się od nich pasją i wiarą w swoje możliwości. Ich historie wyrażone hasłem #Ivegotthepower można zobaczyć w filmie przygotowanym przez członkinie zespołu Amazon z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet:

– Naszym celem jest przygotowanie dziewczyn do skutecznego wejścia na rynek pracy. Chcemy, by rozpoczęły dorosłe życie zmotywowane, pewne siebie oraz kompetentne w obszarze nowych technologii. W Amazon wiemy, że umiejętne połączenie kompetencji miękkich oraz w zakresie STEM będzie kluczowe dla zawodów przyszłości – mówi Blanka Fijołek, CEE PR&Community Manager w Amazon. – W ramach projektu Uniwersytet Sukcesu mamy okazję zaangażować się w rozwój kobiet w najbliższym sąsiedztwie centrów logistyki Amazon w całej Polsce, a tym samym wspierać lokalne społeczności.

Więcej: digitaluniversity.pl